خبرهای داغ:
تبریز- فرماندار سراب این شهرستان را دارای ظرفیت های مهم کشاورزی و دامپروری خواند و افزود: این شهرستان قطب تولید سیب زمینی و لبنیات است.
کد خبر: ۹۵۳۱۸۸۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی جهانی در جمع خبرنگاران پس از بازدید از ظرفیت های تولیدی و صنعتی سراب گفت: پنج سرمایه گذاری در حوزه دامپروری در این شهرستان انجام شده که 34 راس دام را شامل می شود که از این تعداد  10 هزار راس آن به لبنیات اختصاص داده شده است.

وی اختصاص 120 هکتار زمین به ایجاد گلخانه را از دیگر ظرفیت های حوزه کشاورزی سراب عنوان و بیان کرد: در این راستا دو گلخانه هر یک در وسعت 60 هکتار طی هشت الی 9 ماه راه اندازی شده است.

جهانی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را نیز از مهم ترین حوزه ها در جذب گردشگر و اشتغال دانست و اظهار کرد: سه سرمایه گذار نیز در این راستا در این شهرستان فعالیت دارد.

وی ساخت پل معلق در سراب را از مهم ترین جاذبه های گردشگری خواند و ادامه داد: این پل معلق بزرگترین پل معلق خاورمیانه به طول 480 متر خواهد بود.

جهانی وجود آب های گرم را از دیگر ظرفیت های مهم سراب برشمرد و اضافه کرد: مدتی بود آب گرم اسب فروشان ذارای برخی مشکلاتی بود که با واگذاری آن به دو سرمایه گذار امید است پس از بازسازی و احیای آن طی دوسال، 20 سال این ظرفیت گردشگری به اجاره این سرمایه گذاران درآید.

وی بوم گردی اسب فروشان را علاوه بر هتل در این ظرفیت گردشگری، از دیگر ظرفیت ها نام برد و افزود: 11 هزار میلیارد سرمایه گذاری در این خصوص انجام شده است.

جهانی کسب رتبه اول نوسازی مدارس، ساخت 21 مسیر در حوزه راه و شهرسازی، ساخت 15 خانه بهداشت و آغاز فعالیت دانشگاه علوم پزشکی سراب و جذب دانشجو از طریق کنکور را از دیگر ظرفیت های سراب خواند.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت ها و توانمندی های مهم و موثری است، از رسانه ها خواست این ظرفیت ها به مردم معرفی شود چراکه دشمن تلاش دارد با وارونه جلوه دادن واقعیت ها مانع از بیان آن ها به مردم شود.

رئیس ستاد انتخابات سراب نیز در این نشست خبرنگاران به صداقت در انعکاس واقعیت ها اشاره و تاکید کرد: امروز متاسفانه در اثر بی توجهی به این مهم در فضای مجازی جامع دچار برخی تبعات شده است.

حجت الاسلام با اشاره به انتخابات پیش رو و تاکید رهبر انقلاب بر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت، خواستار آگاهی دهی رسانه ها به مردم در خصوص حضور آن ها در انتخابات شد.

سراب دارای ظرفیت های بالای کشاورزی و دامپروری است

خبرنگاران روز گذشته در قالب اردوی راویان پیشرفت از ظرفیت های تولیدی و صنعتی سراب بازدید و در جریان روند فعالیت آن ها قرار گرفتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار