خبرهای داغ:
سهرابی خبر داد

بهره‌مندی ۱۷ درصد مشترکین برق خانگی همدان از اپلیکیشن «برق من»

همدان-مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول شرکت توزیع برق استان همدان از بهره‌مندی ۱۷ درصد مشترکین برق خانگی همدان از اپلیکیشن «برق من» خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۱۳۷۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سهراب سهرابی از ارائه خدمات غیر حضوری به مشترکین برق استان سخن گفت و اظهارکرد: در راستای طرح تحول دیجیتال و همچنین رفاه و آسایش مشتریان و نیز به منظور توسعه ارائه خدمات غیرحضوری، علاوه بر ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان و وب سایت «برق من» شرکت‌های توزیع برق نرم‌افزاری به نام «برق من» ارائه کردند که مشترکین می‌توانند تمام خدمات عمومی برق را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه در هر زمانی و از هر نقطه‌ای دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مشترکان برق بعد از نصب اپلیکیشن «برق من» با ثبت شناسه قبض ۱۳ رقمی خود می‌توانند از خدمات شرکت برق، در سه بخش صورتحساب، خدمات مشترکین و شبکه برق بهره‌مند شوند، گفت: در حال حاضر ۱۷ درصد مشترکین برق استان همدان اپلیکیشن «برق من» را نصب کرده‌اند و از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه از بین ۸۱۰ هزار مشترک برق خانگی در استان ۱۳۶ هزار نفر اپلیکیش «برق من» را دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۴ درصد از خدمات غیر حضوری از طریق اپلیکیشن و وب سایت «برق من» صورت می‌پذیرد.

وی به کاربرد شناسه قبض مشترکین برق در استفاده از خدمات غیرحضوری شرکت برق اشاره کرد و گفت: شناسه قبض یک عدد ۱۳ رقمی است که به صورت منحصر به فرد به هر مشترک اختصاص داده شده و در همه پیامک‌های قبض که برای مشترک ارسال می‌شود، این شناسه درج شده و حتی اگر مشترک پیامک‌های قبلی را پاک کرده و به شناسه قبض دسترسی ندارد، می‌تواند از روی برچسب زرد رنگ نصب شده روی کنتور برق به این شناسه دسترسی پیدا کند.

سهرابی از خدمات پرکاربرد اپلیکیشن «برق من» را مشاهده قبض برق، سوابق مصرف انرژی، سوابق و نیز مواردی نظیر درخواست خرید انشعاب، تسویه حساب، بازرسی کنتور، اطلاع‌رسانی برشمرد و افزود: خدمات پرکابرد این برنامه مشاهده قبض برق، خدمات برق از طریق اپلیکیشن در سه بخش اصلی شامل صورتحساب، خدمات مشترکین و شبکه برق پیاده‌سازی شده که به عنوان مثال در بخش صورتحساب، مشترکین از گزینه صورت حساب می‌توانند آخرین قبض صادر شده را همراه با بدهی مشاهده کنند و در همین اپلیکیشن در فضای خیلی امن قبض را پرداخت کنند.

وی با اشاره به سوابق مصرف در اپلیکیشن «برق من» گفت: مشترکین می‌توانند مصارف دوره‌های قبل و روند مصرف ماه‌های گذشته را در اپلیکیشن برق من مشاهده کنند.

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول شرکت توزیع برق استان همدان به گزینه سوابق پرداخت در اپلیکیشن برق من نیز اشاره کرد و افزود: در مواردی که مشترک نیاز به مشاهده سوابق پرداختی دارد نیازی به مراجعه به حضوری نبوده و در اپلیکیشن به راحتی می‌تواند تمام پرداختی‌ها را با جزئیات مشاهده کند.

وی از نحوه استفاده از اپلیکیشن «برق من» در صورت تغییر شماره موبایل مشترکین سخن گفت و عنوان کرد: برای تغییر شماره موبایل که صورت حساب از طریق آن دریافت می‌شود، نیازی به مراجعه حضوری نیست و کافی است در اپلیکیشن «برق من» در قسمت خدمات برق گزینه ویرایش اطلاعات را انتخاب و از طریق آن فرایند شماره موبایل جدید ثبت شود.

سهرابی با اشاره به اطلاع از نحوه مصرف مشترکین برق خاطرنشان کرد: قبض‌های برق فعلی که در اپلیکیشن «برق من» طراحی شده با قبض سنتی سال‌های گذشته که به صورت کاغذی ارائه می‌شد، تفاوت زیادی دارد و قبض به صورت تحلیلی طراحی شده و رفتار مصرف مشترک، گرافیکی نمایش داده شده است.

وی به کاربرد نمودار میله‌ای عمودی اشاره کرد و با بیان اینکه در این نمودار مصرف دوره جاری با دوره قبل مقایسه شده حتی دوره مصرف آتی پیش‌بینی شده است، افزود: در نمودار میله‌ای افقی نیز مصرف مشترک با همسایگان مجاورش مقایسه شده و به طور کلی قبض به صورت تحلیلی و گرافیکی پیاده‌سازی شده و حاوی اطلاعات بسیار مفیدی برای مشترکین و همچنین راهنمای خوبی در راستای مدیریت مصرف است.

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول شرکت توزیع برق استان همدان در خصوص واگذاری انشعاب بیان کرد: متقاضیان انشعاب برق می‌توانند از گزینه خدمات مشترکین، گزینه انشعاب را انتخاب و مراحل ثبت از جمله مشخصات انشعاب درخواستی را وارد و مدارکی همچون مجوز ساخت و کارت ملی را بارگذاری و مراحل را تا انتها دنبال کنند.

وی با اشاره به نصب برچسب QR-CODE خاطرنشان کرد: QR-CODE یک بارکد دو بعدی ماتریسی شامل چیدمانی از نقاط مربع شکل سیاه بر روی زمینه سفید است که می‌توان با اسکنر QR-Code  با گوشی‌های هوشمند دوربین‌دار آن را بازخوانی کرد، داده نهفته می‌تواند نوشته، نشانی وب، پیامک، شماره تلفن یا داده دیگری باشد.

سهرابی یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در راستای ارائه خدمات به هنگام و بهتر به مشـترکین و افـزایـش ارائه خدمـات غیرحضـوری دارای برچسب‌هایی حاوی QR-Code بوده که با سامانه «برق من» لینک است و پس از اسکن کد با تلفن همراه هوشمند، ضمن نمایش مشخصات اشتراک مرتبط، خدمات دیگری مانند پرداخت قبض، خوداظهاری، تغییر شماره تلفن، نمایش قبض، پرداخت بهای برق مصرفی، اصلاح روشنایی معابر، اعلام نقاط رفع خطر، اصلاح ولتاژ و ... را نیز برای مشترکین فراهم می‌کند.

وی در پایان گفت: مشترکین می‌توانند به اپلیکیشن «برق من» از طریق آدرس https://bargheman.com/mobile-app  و وب سایت «برق من» bargheman.com دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات