تبریز- مسئول خادم الشهدای سپاه آذربایجان شرقی فعالیت خادمین شهدا را مردمی و خودجوش عنوان و بیان کرد: این افراد در قالب برنامه های سازمان اردویی و راهیان نور سپاه عاشوراست.
کد خبر: ۹۵۳۱۳۶۳
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

آذرپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: برنامه های قسمت خادم الشهدا در راستای تکریم خانواده شده و ترویج و تبین گفتمان ایثار و شهادت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت مجموعه خادم الشهدا را خدمات رسانی به کاروان های راهیان نور است، افزود:  مدت فعالیت خادمین شهدا با توجه به بستر و امکان فعالیت و وسع حضور و فعالیت آن ها در یادمان های شهدا و حضور در مناطق ۱۰ تا ۱۵ روزه است.

آذرپور اضافه کرد: جوانان در خادمین شهدا برنامه های متنوعی از جمله تبیین اندیشه و معارف شهدا(شهید آوینی و  شهدای شاخص) را فرا می گیرند و تقویت حس نوع دوستی، فداکاری و حضور در صحنه های سخت کشور و بلایای طبیعی و رویداد های مختلف به صورت خود جوش و مردمی از محوری ترین برنامه های خادمین شهداست.

وی تعداد خادم الشهدای برادران را یکهزار و ۳۰۰ نفر  و  خادم الشهدای خواهران را یکهزار و ۵۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: بیشترین تعداد خادمین متمرکز در تبریز است.

آذرپور با اشاره به اینکه محدودیتی در جذب خادمین شهدا وجود ندارد، ادامه داد: از افتخارات خادمین شهدا جذب و سازماندهی جوانان و نوجوانان در بستر راهیان نور بوده که برگرفته از نهضت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشوراست و ثبت نام از طریق درگاه اینترنتی خادمین شهدا به صورت فراخوان چندین بار در طول سال انجام می شود.

وی گفت:  تنها آرزوی خادمین رضایت رهبر انقلاب از  آن ها و شفاعت شهدا در روز قیامت است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار