خبرهای داغ:
برای کاهش آسیب‌های مداحی و بالا بردن سطح عمومی، تخصصی و آشنایی با فنون مداحی و معلومات اجتماعی، کلاس‌های آموزش مداحی در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۸۵۸۵
|
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

برگزاری کلاس های آموزش مداحی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مصطفی فعله گری گفت: برای کاهش آسیب‌های مداحی و بالا بردن سطح عمومی، تخصصی و آشنایی با فنون مداحی و معلومات اجتماعی، کلاس‌های آموزش مداحی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

 رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه با  اشاره به ضرورت  کاهش آسیب‌های مداحی و بالا بردن سطح عمومی، تخصصی و آشنایی با فنون مداحی و معلومات اجتماعی، اظهار داشت: یکی از فعالیت ها و برنامه‌های سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه برگزاری کلاس‌های مداحی ویژه خواهران و برادران در رده‌های مختلف سنی است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه افزود: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در جامعه امری لازم و ضروری است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از کلاس‌های مداحی که ویژه خواهران است، گفت: سرفصل های آموزشی در این دوره شامل صدا سازی، ادعیه خوانی، نوحه‌خوانی، مرثیه خوانی، ردیف‌های دستگاه‌های موسیقی مورد استفاده در مداحی، تدوین و گردآوری مناجات، روضه و اشعار، مدح و مولودی، مقتل‌شناسی و مقتل‌خوانی می‌باشد.

فعله‌گری خاطرنشان کرد: برگزاری دوره تخصصی مداحی گامی بلند در توانمندی بیشتر مداحان و افزایش سطح کیفی مراسمات و برنامه‌های دینی است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه باید در راستای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی به گونه‌ای عمل کنیم که جوانان فعالیت بیشتری داشته باشند و برگزاری این دوره‌ها در همین راستاست.

وی افزود: ساماندهی مداحان و افزایش توان و تخصص این قشر مورد تاکید است و تاکنون اقدامات خوبی در این مسیر صورت گرفته است همچنین تلاش شده با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و زیرساخت‌ها و فضای ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی سبک زندگی قرآنی با ارائه برنامه‌های متنوع در جامعه ترویج داده شود.  

 فعله‌گری تصریح کرد: مداحان و شعرای دینی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نقش به‌سزایی دارند و این فریضه مهم از ارزش‌های اسلامی و دینی بوده  و به دلیل اینکه اغلب جوانان در مراسم‌های معنوی حضور دارند لازم است مداحین امر به معروف و نهی از منکر و توصیه به برپایی نماز اول وقت را در برنامه‌های خود داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات در خصوص نحوه ثبت نام به سازمان بسیج مداحان استان کرمانشاه مراجعه کنید.

ارسال نظرات