صالحی گفت: هر سال محرم حزن و اندوهی در دل مردم به پا می‌کند که مملو از عشق، علاقه و تفکر بر مسیری است که با ایثار و شهادت و آزادگی گره خورده است.
کد خبر: ۹۵۲۸۴۷۶
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷

براتعلی صالحی، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: هر سال محرم حزن و اندوهی در دل مردم به پا می‌کند که مملو از عشق، علاقه و تفکر بر مسیری است که با ایثار و شهادت و آزادگی گره خورده است.

وی ادامه داد: بی‌شک سوزناک‌ترین مراسمی که در آن عاشقان امام حسین(ع) ارادتشان را به آن حضرت نشان می‌دهند «همایش شیرخوارگان حسینی» است.

صالحی در ادامه با اشاره به اولین جمعه ماه محرم که هر ساله مراسم معنوی" مجمع بزرگ حضرت علی اصغر (ع)" در سراسر کشور در این روز برگزار می شود، اذعان داشت: همایش شیر خوارگان حسینی(ع) همزمان با سراسر کشور چون سنوات گذشته در ده نقطه از شهرستان زاهدان وهمچنین سراسر استان با حضورپرشور مادران به همراه فرزندان شیر خواره برگزار شد.

وی از حضور مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی خطیبان توانمند استان و خارج استان در برپایی این همایش خبرداد و خاطرنشان کرد: آیین شیرخوارگان حسینی یک مراسم نمادین است، که انگیزه تربیت عاشورایی را در مادران زنده نگه می‌دارد.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان، اظهار داشت: هرچند در کربلا نبوده‌ایم اما هر سال به این مراسم می‌آییم تا فرزندان خود را نذر یاری امام زمان(عجل ا...) کنیم.

صالحی یادآور شد: حضور فرزندان در اینگونه همایش ها باعث می‌شود که آنها با فرهنگ عاشورا انس بگیرند و علاوه بر این‌ که خاطره خوشی در ذهن‌شان ثبت می‌شود، طبق اصول تربیت مذهبی اسلامی پرورش یابند.

گفتنی است، همایش شیرخوارگان در استان با برنامه ریزی و همکاری سایر دستگاه ها و نهادها فرهنگی استان‌ در مساجد، حسینیه هاو هیئات مذهبی برگزارشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار