خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی قم گفت: در مجموع از ابتدای امسال تا ۲۲ تیرماه، ۴۷۱ هزار و ۵۰۴ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ داشته ایم که از این میزان ۵۳ درصد نیازمند راهنمایی و ارشاد بوده است و ۴۷ درصد تماس ها عملیاتی شده است.
کد خبر: ۹۵۲۷۷۶۲
|
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

سرقت مسلحانه در قم نداریم/ ۴۷۱ هزار و ۵۰۴ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار محمدرضا میرحیدری روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: در عین حال و برای کنترل جرایم، در مبادی ورودی استان همکاران انتظامی مستقر حتی نفر و پلاک را استعلام گرفته و کنترل می کنند.

وی افزود: دادستان قم در مورد کیف قاپی و موبایل قاپی هشدار داده است و اگر سارقی، خانم ها را مورد آسیب روحی و جسمی قرار دهد با برخورد سخت عوامل انتظامی مواجه می شود.

سرقت مسلحانه در قم نداریم

میرحیدری در ادامه با اشاره به این که سرقت مسلحانه در قم نداریم گفت: عوامل بیرونی بیشترین تاثیر را در سرقت در استان داشته است، از این رو با فعال کردن گلوگاه ها و ایست و بازرسی در استان و هوشمندسازی پلیس سعی بر آن است تا در مبادی ورودی کنترل بیشتری داشته باشیم تا سارقان شناسایی شده و مانع ورود آن ها به داخل استان شویم.

وی بیان کرد: در سرقت با کمک مردم و توجه به مساله پیشگیری و کمک دستگاه های همکار مانند گشت های بسیج و رضویون ۴۰ درصد کاهش سرقت مغازه، ۲۲ درصد کاهش سرقت منزل، ۳۲ درصد کاهش سرقت اتومبیل، ۱۷ درصد کاهش سرقت موتورسیکلت و ۲۲ درصد کاهش قاپ زنی را در سال جاری تا پایان ۲۲ تیرماه شاهد بوده ایم.

وی گفت: تردد خودروهای شوتی در محورها باعث تصادف های تلخ می شود، از این رو پلیس امنیت اقتصادی و عوامل انتظامی و یگان تکاور در ارتقای سطح سلامت محورها کمک کار پلیس هستند و صاحبان خودروی شوتی ها اکثرا خارج از استان هستند و از محورهای مواصلاتی قم تردد دارند.

۴۷۱ هزار و ۵۰۴ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ در قم

فرمانده انتظامی قم افزود: در مجموع از ابتدای امسال تا ۲۲ تیرماه، ۴۷۱ هزار و ۵۰۴ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ داشته ایم که از این میزان ۵۳ درصد نیازمند راهنمایی و ارشاد بوده است و ۴۷ درصد تماس ها عملیاتی شده است.

وی بیشترین تماس ها را جرایم عمومی علیه اموال و اشخاص، تصادف ها، نزاع و درگیری و سرقت عنوان کرد.

وی گفت: تعداد کل تماس ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته و تعداد تماس های منجربه عملیات نیز هشت درصد افزایش داشته است.

میرحیدری افزود: در حوزه جرایم رایانه ای وقوع این جرایم در سطح استان افزایشی بوده است این در حالیست که پلیس فتا دامنه فعالیت کشوری دارد و مجرم را در هر نقطه از کشور رصد کند می تواند پیگیری کند.

وی ادامه داد: در مجموع در وقوع جرایم رایانه ای امسال ۷.۹ درصد افزایش جرم را شاهد هستیم و کشف وقوع نیز افزایشی بوده و پلیس فتای قم از پلیس های موفق در سطح کشور است.

میرحیدری در ادامه گفت: در حوزه جرایم اقتصادی در ارتباط با کشف احتکار، افزایش عملکرد همکاران انتظامی را شاهد بوده ایم و کشفیات امسال نزدیک به هشت درصد افزایش داشته است و با فعالیت پلیس در مقابله با احتکار، احتکار ۹۷۴ میلیارد ریال کالا امسال در قم کشف شده است.

وی بیان کرد: در ارتباط با پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان قاچاق کالا، هفت درصد افزایش کشفیات را داشته ایم که ارزش ریالی پرونده های کشف شده ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: دستگیری قاچاقچیان در حوزه مواد مخدر ۴۸ درصد در این مدت رشد داشته و در جمع آوری معتادان متجاهر ۱۷ درصد رشد داشته ایم و مجموع مواد مخدر کشف شده در سال جاری یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم است.

کاهش تصادف های فوتی سر صحنه در محورهای مواصلاتی قم

فرمانده انتظامی قم ابراز داشت: در تصادف های فوتی از ابتدای امسال تا پایان ۲۲ تیرماه جاری در حوزه پلیس راه ۹ درصد و تصادف های جرحی ۱۰ درصد کاهش داشته ایم اما تصادف های خسارتی ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طی مدت مذکور تصادف های فوتی درون شهری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن یک درصد رشد داشته در حالی که تصادف جرحی ۹ درصد کاهش و خسارتی نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به این که مجموع تماس با سامانه ۱۹۷ ، ۹ درصد در مدت مذکور کاهش داشته است گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل انتقادات پنج درصد کاهش، شکایات ۶۱ درصد کاهش و تقدیر و تشکر از پلیس ۴۳ درصد افزایش داشته است.

اتباع خارجی در صورت وقوع جرم خشن از کشور اخراج می شوند

فرمانده انتظامی قم گفت: اتباع خارجی شامل دو دسته هستند، دسته اول کسانی‌ هستند که دولت برای حضور آن ها مجوز صادر کرده و اگر مرتکب جرم شوند خصوصا اگر جرم خشن باشد باید با خانواده از کشور طرد شوند و کسی که حق مردم ما را تضییع کند هزینه آن را سنگین پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: دسته دوم از اتباع غیر مجاز هستند و در برخی مشاغل سخت چون کارایی بالاتری دارند صاحبان مشاغل سخت منفعت فردی خود را بر منافع جمعی ترجیح می دهند و از آنها استفاده می کنند این در حالیست که باید احترام به جامعه و قانون بگذارند و اگر این گونه باشد افراد تبعه خارجی غیر مجاز به کشور ورود پیدا نمی کنند.

وی افزود: نزدیک به ۲۷۰ نفر از اتباع خارجی غیر مجاز دو هفته گذشته توسط پلیس قم جمع آوری و جهت طرد از کشور تحویل مقامات مربوطه شدند.

ارسال نظرات