خبرهای داغ:
در آئینی و با حضور امام جمعه شیراز، فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان استانی کتاب زندگی نامه شهید علی کسایی با نام "آخرین فرصت" رونمایی شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۹۵۲
|
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی در حاشیه رونمایی از این کتاب با بیان اینکه شهداء زنده واقعی هستند و حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما نمی‌توانیم این حق را جبران کنیم، اظهارداشت: در حال حاضر آبرو، استقلال  و اقتدار کشور مدیون خون شهداء است.

وی با بیان اینکه قدم برداشتن در مسیر شهدا توفیق بزرگی است و همگی باید در مسیر شهدا و ولایت قرار بگیریم، افزود: شهدا در وصیت‌نامه خود بار‌ها تاکید و توصیه داشتند که ولایت را تنها نگذارند و بیشترین خواسته شهدا ولایت مداری بوده است و آنان این موفقیت و عزت را در مقابل پیروی از امر ولایت پیدا کردند.

امیر رضایی با تاکید بر لزوم توجه و  تکریم خانواده شهداء، بیان کرد: بایستی با استفاده از  همه ظرفیت‌ها نسبت به شناخت، رشادت‌های اتفاق افتاده و ثبت و حفظ  خاطرات شهداء برای آیندگان کوشا باشیم.

آیت الله‌دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با تصریح بر اینکه غدیر اتمام نعمت و اکمال دین بر بشریت است و سعادت بشریت را رقم می‌زند، گفت: در روز غدیر یک جریان سازی اتفاق افتاده و آن جریان سازی امامت، ولایت و رهبری بود و این موضوع مهمی است که تا کنون نیز ادارمه دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشن عیدغدیر و شادپیمایی در کلانشهر شیراز، بیان کرد: مردم شیراز در حماسه با شکوه حضور عیدغدیر گل کاشتند و نشان داد که مردم ما عشق به اهل بیت (ع) را دارند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در مسئله غدیر ائمه موضوع انسانیت، مرادنگی و بشریت را به ما یاد دادند.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به رونمایی کتاب شهید علی کسایی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: آخرین فرصت روایتی از زندگی یکی از ارادتمندان امام علی علیه السلام است که عید غدیر به دنیا آمد، عید غدیر ازدواج کرد و عید غدیر هم به خیل شهدا پیوست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رشادت و از خودگذشتگی شهدا برای آسایش و امنیت کشور بود، گفت: همواره باید قدردان ایثارگری و جانفشانی شهداباشیم و راه این عزیزان را ادامه دهیم.

سمیرا اکبری نویسنده کتاب نیز گفت: ارادت شهید کسایی به مولا علی علیه السلام نظر او را برای نوشتن زندگی نامه شهید جلب کرده است و کتاب آخرین فرصت نتیجه 30 ساعت مصاحبه با همسر، برادر، دوستان و همرزمان شهید علی کسایی است و نوشتن آن دو سال زمان برده است.

به گزارش بسیج، علی کسایی در مرکز پیاده ارتش خدمت می‌کرد، اما سخن گفتن از شیوه و مرام حضرت علی علیه السلام را وظیفه همه می‌دانست. شهید حاج علی کسایی سال 60 راهی جبهه شد و عید غدیر سال 66 در حالی که نهج البلاغه در دست داشت به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار