خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی در گفتگو با "بسیج":

۸۱ عنوان برنامه هفته عفاف و حجاب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بصیری‌ پور گفت: در هفته عفاف و حجاب ۸۱ عنوان برنامه با هدف تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، معرفی و تکریم حیا و پوشش به عنوان اصالت زن ایرانی، آگاه سازی عمومی نسبت به کارکرد‌های زیست عفیفانه و تبیین نقش عفاف و حجاب در سلامت روانی جامعه در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۲۵۵۴۰
|
۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

دکتر فاطمه بصیری پور مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصار الرضا (علیه‌السلام) استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف سدی بزرگ در برابر تهاجم فرهنگی است؛ اگر قلعه مستحکم عفاف و حجاب زن مسلمان فتح شود راه بردگی جامعه اسلامی هموار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجاب دینی پادزهر تهاجم فرهنگی غرب است، بیان کرد: عفت و پاکدامنی در هر جامعه‌ای نشانه شخصیت، سعادت و مایه منزلت آن اجتماع است و پیامد آن تقوای الهی و تحقق ارزش‌های معنوی در جامعه است.

بصیری پور عنوان کرد: حفظ حریم میان زن و مرد و رعایت عفت عمومی که در قالب پوشش کامل عینیت پیدا می‌کند جامعه را در مقابل آسیب‌های ناشی از بی بند و باری مصون می‌دارد.

بصیری پور، حجاب و عفت را محور اساسی در الگوسازی دانست و افزود: با رعایت حجاب و عفاف؛ پیشتازی فرد در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بیشتر می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اقتضائات روز جامعه؛ بسیج جامعه زنان با به کارگیری تمام ظرفیت‌ها و استفاده از شکوه و عظمت زن مسلمان ایرانی در مقابله با جبهه معارض برنامه‌های مختلفی را برای هفته عفاف و حجاب که از ۱۷ تیر آغاز و تا ۲۳ تیر ادامه دارد در نظر گرفته است.

وی مطرح کرد: مهمترین رویکردی که در برنامه‌های هفته حجاب و عفاف امسال دنبال خواهد شد؛ زیست عفیفانه و تحقق آن در جامعه، تحکیم بنیان خانواده و اجرای برنامه‌هایی برای حفظ حریم خانواده، داشتن خانواده سالم، جامعه سالم و با نشاط است که همه افراد جامعه بتوانند با آرامش خاطر در آن زندگی کنند و شاهد کمترین آسیب اجتماعی با بالاترین بازخورد‌های فکری و فرهنگی باشیم.

وی از اجرای ۸۱ عنوان برنامه در هفته عفاف و حجاب در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران استان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، معرفی و تکریم حیا و پوشش به عنوان اصالت زن ایرانی، آگاه سازی عمومی نسبت به کارکرد‌های زیست عفیفانه و تبیین نقش عفاف و حجاب در سلامت روانی جامعه است.

بصیری پور ادامه داد: برگزاری اجتماع " مدافعان حریم خانواده" در سطح نواحی مقاومت بسیج استان، برگزاری یادواره شهدای گوهرشاد، برگزاری همایش "طلایه داران حجاب و عفاف" با هدف تجلیل و تکریم از بانوان محجبه، نخبه و شاخص که دارای آثار برگزیده در زمینه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی هستند به عنوان نمونه و الگو‌هایی موفق و برتر در عرصه حجاب و عفاف، برگزاری رزمایش حجاب و عفاف با توزیع ملزومات و بسته‌های فرهنگی با رویکرد دینی در سطح میادین و بوستان ها، اجرای رزمایش "زیست عفیفانه" و دورهمی‌های دخترانه در مناطق بوم گردی و گردشگری از جمله برنامه‌هایی است که در هفته حجاب و عفاف در استان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی گفت: برگزاری کارگاه‌های مادرانه و دخترانه و سبک زندگی اسلامی، برگزاری کارگاه "ستون‌های عفیف" ویژه دختران، برگزاری کارگاه پرسش و پاسخ به شبهات حجاب در پایگاه‌های مقاومت بسیج، برگزاری پاتوق‌های دخترانه و نشست‌های "دختران آفتاب" با اجرای برنامه‌های متنوع برای تمام رده‌های سنی دختران در این هفته برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی، برپایی نمایشگاه پوشش ایرانی و اسلامی در برخی شهرستان‌های استان با معرفی الگو‌های برتر بومی و محلی و پوشش مناسب آن منطقه، همایش "شکوه حیاء" که توسط مجموعه دانش آموزی در هیئت‌های دانش آموزی اجرا می‌شود از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان است.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی به اقدامات رسانه‌ای و مجازی استان در هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست‌های مجازی و وبینار‌ها با حضور کارشناسان و فعالان حوزه خانواده، تعریف هشتگ‌هایی با عناوین مرتبط با این هفته با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته برنامه سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه با حضور صاحب‌نظران و تحلیلگران در راستای گفتمان سازی و تحکیم بنیان خانواده و اهمیت این موضوع پیشنهاد شده است.

بصیری پور مطرح کرد: اجرای برنامه "یک حس خوب" که به تعریف عفاف و حجاب و زیست عفیفانه می‌پردازد، اجرای برنامه "راه و رسم ریحانگی" ویژه دختران جوان در بوستان‌ها و پارک ها، اجرای تئاتر، نمایش و بازی‌های نمایشی برای کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته عفاف و حجاب در سطح استان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه تمامی رده‌های مقاومت بسیج، تشکل‌ها و اقشار مردمی مشارکت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار