خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

غدیر باید همانند عاشورا و تاسوعا بلکه بیشتر از آن تجلیل و تکریم شود

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: غدیر باید همانند عاشورا و تاسوعا بلکه بیشتر از آن تجلیل و تکریم شود.
کد خبر: ۹۵۲۵۱۹۲
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع کارکنان تیپ ۳۲ انصارالحسین (ع) ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: زینت مجالس ما ذکر امام علی (ع) است و عید غدیرتنها روزی است که پیامبر(ص) فرمودند «بیائید و این روز را به من تبریک بگوئید زیرا خدا مرا به نبوت و اهل بیتم را به عبادت برگزید».

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) در فضیلت عید غدیر می‌فرمایند «هر کس در روزعید غدیر یک نفر مومن را اطعام کند، همانند این است که همه انبیا و صدیقین را اطعام کرده است»، افزود: غدیر باید همانند عاشورا و تاسوعا بلکه بیشتر از آن تجلیل و تکریم شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: باید همه مساجد و حسینیه‌های ما روز عید غدیر جشن و سرور بر پا کنند.

وی با بیان خاطره‌ای از شخصی که در جمع علمای اهل سنت در پاکستان برای سخنرانی دعوت شده بود، گفت: بعد از اتمام سخنرانی وی، یکی از حاضرین گفته بود سخنرانی خوب، مستدل و قرآنی داشتید اما حیف که شیعه هستید و وی در پاسخ یک دقیقه فرصت خواسته بود تا دلیل شیعه بودنش را بیان کرد.

نجاری تصریح کرد: وی به این مطلب اشاره کرده بود که قرآن سه ویژگی برای برتری انسان ذکر کرده است که یکی از آنها جهاد است و امام علی (ع) به جز تبوک و موتع که به دستور پیامبر اکرم(ص) در مدینه ماند در تمام نبردها حاضر بود و زخم‌هایش مدال افتخار (ع) در جنگ‌ها است بنابراین اگر جهاد ملاک است جهاد علی (ع) از همه صحابه بیشتر است.

وی ادامه داد: دومین ویژگی تقوا است که علی (ع) در اوج ساده زیستی از بالاترین تقوا برخوردار بود و سومین ویژگی علم است که امام علی (ع) به جز پیامبر (ص) از همه صحابه عالم‌تر بود و اگر علم علی (ع) نبود خلفا در 25 سال قبل مانده بودند در حالی که قضاوت‌ها و پیشگویی‌های علی (ع) در طول تاریخ ثابت شده و همه خلفا به آن اعتراف کرده‌اند؛ بنا بر این سه معیار شیعه هستم و چرا دنبال کسی بروم که از این سه شاخص یا ندارد یا از کمترش برخوردار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به بیان امام رضا (ع) در مورد مَثَل مومنین در قبول کردن یا عدم قبول کردن ولایت امام علی (ع) در روز غدیر، گفت: قبول کردن ولایت حضرت علی (ع) همانند سجده بر آدم است و عدم قبولی ولایت علی (ع) مانند سجده نکردن ابلیس بر آدم است.

انتهای پیام/

                                                                                                                                    

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار