آیت الله شعبانی:

غدیر نه یک جریان عبادی که یک جریان سیاسی است/ باید مراقب نفوذی‌های داخلی باشیم

همدان-امام جمعه همدان گفت:‌ غدیر نه یک جریان عبادی که یک جریان سیاسی است؛  ‌پس از جریان غدیر، شاهد مقاومت نفاق در برابر ولایت بودیم.
کد خبر: ۹۵۲۵۱۹۶
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه توجه به عید غدیر منجر به تحقق عدالت در جامعه می‌شود، اظهار کرد: هیچ یک از مبانی مختلف فکری بشر نتوانستند به معنای واقعی در جامعه عدالت را در عرصه‌های مختلف محقق کنند.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) در غدیر تنها به عنوان یک امام جماعت و یا یک مرجع علمی برای فتوا دادن معرفی نشد، افزود:‌ اگر امام جامعه در مسائل سیاسی دخالت نکند، جریان کفر مایوس نمی‌شود؛ آنچه باعث یأس دشمن می‌شود، معرفی زعیم و رهبر سیاسی است که مبنی بر عدالت به دنبال تمدن سازی باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جامعه‌ای که سرپرستش امیرالمومنین(ع) بود، مستضعف بدون دغدغه به حق خود می‌رسید، تصریح کرد: ‌ نماز و روزه‌ای که علیه مستکبر نباشد، همان دینی است که آمریکا و انگلیس امروز مبلغ آن هستند و با آن کاری ندارند.

وی با بیان اینکه دستی که در غدیر بالا آمد، موجب قطع دست کسانی شد که به بیت المال دست درازی می‌کردند، اضافه کرد:‌ غدیر نه یک جریان عبادی که یک جریان سیاسی است؛  ‌پس از جریان غدیر، شاهد مقاومت نفاق در برابر ولایت بودیم.

شعبانی با بیان اینکه امروز باید مراقب نفوذی‌های داخلی باشیم، ادامه داد: فرد منافق اگر تبریک هم می‌گوید، برای رسیدن به قدرت و طمع خودش است.

وی با بیان اینکه از همه نهادها و گروه‌ها برای برگزاری‌ جشن‌های عید غدیر و عظمت بخشیدن به این روز تقدیر می‌کنیم، تاکید کرد: عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، نشان دهنده تغییر در نظم جهانی و نقطه عطفی در سیاست خارجه متوازن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار