خبرهای داغ:
آنچه در غدیر رخ داد یک توقف بود به امرالله برای تعیین ادامه مسیر و انتخاب ناخدای باخدای دریای طوفان‌زده بی رسول‌اللهی زمین.
کد خبر: ۹۵۲۵۱۴۵
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

غدیر توقف کوتاهی برای تعیین ادامه مسیر بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمد شهبازی پژوهشگر امور دینی در یادداشتی به مناسبت عید غدیر خم آورده است:غدیر یک تاریخ نیست بلکه همه‌ی تاریخ غدیر است. مگر نه آن‌که دعوای غدیر، کشاکش بر سر انتخاب آسمان و زمین بود و این کشاکش تا همیشه تاریخ  کشیده شده است؟ سنگین‌ترین فلسفه‌بافی ذهن‌های پوکیده و پوسیده آن بود چرا باید اجبار آسمان را پذیرفت؟مگر او صاحب‌اختیار ماست؟ همانی که  ضربان تپش قلب خود را مالک نیست همانی که در اداره خانه و خانواده‌اش، در برنامه‌ریزی برای بازار و دخل‌وخرج دنیای کوچکش حيران است!!!

غرورش ترک برمی‌دارد که به او بگویند اگر پیش و پس‌افتاده از کاروانی خود را به رسول‌الله و ولی‌الله برسان...

آنچه در غدیر  رخ داد یک توقف بود به امرالله برای تعیین ادامه مسیر و انتخاب ناخدای باخدای دریای طوفان‌زده بی رسول‌اللهی زمین.

بله غدیر اجبار شیرین آسمان بود. اجباری برای رسیدن به زیست کریمانه همان حیات طیبه، برای عزیزتر شدن برای تا همیشه حر ماندن و دًر نجف شدن.. نه برای رجیم و صاغر و ملوم و محسور شدن که <<وَ مَثَلُ الْمُؤْمِنِینَ فِی قَبُولِهِمْ وَلَاءَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ فِی یَوْمِ غَدِیرِ خُمٍّ کَمَثَلِ الْمَلَائِکَةِ فِی سُجُودِهِمْ لِآدَمَ وَ مَثَلُ مَنْ أَبَى وَلَایَةَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ فِی یَوْمِ الْغَدِیرِ مَثَلُ إِبْلِیسَ..>>

آری آنآن‌که اجبار خدا را نپذیرفتند حتماً اجبار شیاطین را لبیک گفتند..و این رسم دیرین روزگاران است که کفران <<بلغ ما انزل الیک من ربک امطر علینا حجاره من السما باشد..

نه به اجبارهای آسمان ما را زمین گیر و حیران و سرگردان وادی بی صاحبی و بی مولایی  خواهد کرد

و اکنون تو هستی کدامین اجبار را برای ادامه‌ی حیات برگزینی.

ارسال نظرات
آخرین اخبار