حجت‌الاسلام حمزه:

عید قربان مقدمه‌ای برای عید غدیر است

همدان-مسئول نمایندگی ولی‌فقیه درسپاه بهار عیدقربان را مقدمه‌ای برای عیدغدیر دانست وگفت:عیدقربان درسی از جانب حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) برای ما است تا درحضور درگاه حضرت حق، اسماعیل‌های وجودمان را قربانی کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۴۳۶۲
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

حجت الاسلام حبیب الله حمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: نامگذاری این دهه (عید قربان تا عید غدیر) به دهه ولایت همراه با مضامین بسیار زیبا و به‌جا است که اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که عید قربان درس‌ها و الزاماتی دارد که منعکس کننده واقعی غدیر است.

وی با بیان اینکه عید قربان مقدمه‌ای برای عید غدیر است، گفت: عید قربان درسی از جانب حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) برای ما است تا در حضور درگاه حضرت حق، اسماعیل‌های وجودمان را قربانی کنیم و دل را از هرگونه ناخالصی پاک کنیم و آیینه وجود را از گناه صیقل دهیم و پای روی نفسیات بگذاریم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بهار افزود: درس عید قربان تسلیم شدن برای رضای حق است، چنانچه حضرت ابراهیم (ع) در مقابل دستور الهی مبنی ‌بر قربانی کردن فرزند تسلیم فرمان خدا شد و اسماعیل(ع) نیز وقتی در مقابل چنین امری قرار گرفت به ندای حق لبیک گفت تا این درس بزرگ را  که برای عروج و رسیدن به‌حق باید تسلیم رضای حق بود به پیروان خود بیاموزند.

وی با تاکید بر مقابله با شیطان تا رسیدن به پیروزی گفت: حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) با اطاعت از امر الهی اوج بندگی خود را به نمایش گذاشتند و در میدان نبرد با شیطان، سربلند بیرون آمدند، ما نیز در این  جنگ مستمر و تمام‌نشدنی باید با تمام قدرت با شیطان و ایادی او از جمله استکبار جهانی مقابله و مبارزه کنیم.

حمزه نیز رها شدن از تعلقات دنیوی را امری مهم برشمرد و گفت: حضرت ابراهیم(ع) با قربانی کردن فرزندش خشنودی خدا و تکلیف را بر تمایلات دنیوی خود مقدم داشت و اگر ما بخواهیم در زندگی رشد کنیم و به قرب الهی برسیم، باید دل به مظاهر دنیوی نبندیم و حاضر باشیم از اسماعیل‌های خودمان پول، مقام، فرزند و... بگذریم.

وی افزود: عید غدیر معروف به عید ولایت است و مفهوم ولایت اسلامی به وسیله پیامبر اکرم (ص) مصداق روشن و عینی یافت و پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر حضرت علی(ع) را مولی و سرپرست مسلمانان معرفی کرد تا بر همگان روشن شود که امامت و ولایت در حقیقت ادامه دهنده راه رسالت است، ایمان به ولایت و التزام عملی به آن ریشه در توحید ربوبی دارد و حکم عقل و نقل بر همه مسلمانان واجب است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بهار بیان کرد: هر دو عید بزرگ قربان و غدیر هرانسان مومنی را  ملزم می‌کند تا تلاش کند چه در عرصه دین و چه در عرصه جامعه به یک عنصر ولایت‌مدار تبدیل شوند همان ولایت‌مداری که حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) در جریان قربانی کردن و وابستگی فکری و عملی به خدا و ولی خدا داشتند.

وی ادامه داد: انسان ولایت‌مدار نیز باید ولی خدا را پیدا کند، بشناسد و ولی حقیقی جامعه اسلامی را مشخص کند و بعد از مشخص کردن از لحاظ فکری و عملی و روحیات و راه‌ و رسم و روش خود را به او متصل کند و به‌دنبال او حرکت کند طوری که تلاش و جهاد و دوستی دشمنی و جبهه‌بندی‌های وی تلاش و جهاد و دوستی و دشمنی و جبهه بندی او باشد.

حمزه با بیان اینکه از لحاظ فردی و اجتماعی در یک جامعه ولایت‌مدار که ولی خدا مشخص و منشا الهام‌بخش همه نیروها، نشاط‌ها، فعالیت‌های آن جامعه باشد، گفت: جامعه‌ای دارای ولایت است که سرچشمه از او سرازیر است و ولی مرکزی است که همه را فرمان بدهد و نگاه همه به او باشد و پیش‌قراول کاروان زندگی در جامعه باشد و این‌جامعه جامعه‌‌ای است که دارای ولایت است.

وی عنوان کرد: حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) در عید قربان چگونگی ولایت‌مداری، اطاعت و تسلیم بودن در برابر ولایت را به بشریت ارائه دادند و پیامبر اکرم(ص) در عید غدیر ولی خدا را به مردم معرفی کرد که ای مردم ولی خدا باید چه کسی باشد که چگونه باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار