خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نظیری خبر داد

برگزاری جشن ۱۸ کیلومتری عید غدیر در همدان

همدان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: امسال با همکاری مردم، هیئات حسینی، موکب‌ها، تشکل‌های دینی و قرآنی، مساجد و پایگاه‌های بسیج و مجموعه‌های مردمی جشن ۱۸ کیلومتری عید غدیر در استان همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۴۸۳۲
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در نشست خبری ضمن تبریک مناسبت‌های ذی‌الحجه با بیان اینکه ماه ذی‌الحجه را می‌توان ماه امامت و ولایت بنامیم، اظهار کرد: از ابتدای ماه ذی‌الحجه که سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) است تا پایان این ماه مناسبت‌های زیادی مانند روز مباهله داریم.

وی با بیان اینکه عید سعید غدیر اعظم اعیاد است با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه روزی با فضیلت‌تر از غدیر نداریم، گفت: پرداختن به غدیر در فضای جامعه مهم است و باید جایگاه ولی و امام در جامعه تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه دین اسلام با دیگر ادیان و نگاه و اندیشه اسلام در تشکیل حکومت متفاوت است، ابراز کرد: دین اسلام یک دین اجتماعی و جامعه‌‌ساز است و در هدایت و مدیریت جامعه و جلوگیری از انحراف جامعه امام و ولی نقش کلیدی را دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه اداره جامعه اسلامی باید بر منطق وحی باشد، تأکید کرد: اگر مدیریت و اداره جامعه از منطق وحی و گفتمان وحی خالی شود آن جامعه دچار انحطاط و فساد می‌شود.

نظیری با بیان اینکه خطاهای مدیریتی در جامعه اسلامی برگرفته از الگوهای مدیریت غیر وحیانی است، افزود: نتیجه الگوی مدیریتی غیر الهی و غیر توحیدی فساد و انحراف در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ما بر این باور هستیم که کار به معنای واقعی باید به دست مردم برگردد، تصریح کرد: نقش دستگاه‌ها و نهادهای وابسته به سازمان تبلیغات نقش پشتیبان و راهبر است و ما خودمان کنشگر میدان نیستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه هر جا مستقیم خود ما کنش میدان می‌شویم خطا است و عنوان کرد: نظام فکری که از مقام معظم رهبری سراغ داریم این است که کنشگر میدان باید خود مردم باشند که متاسفانه هنوز این نگاه در فضای مدیریتی ما نیست.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات راهبر میدان است و باید فضا را آماده کند تا مردم نقش‌آفرینی کنند، ادامه داد: یکی از خلأهای اندیشه‌ای در نگاه مدیران ما در کشور فهم نقش مردم است.

نظیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز 14خرداد امسال مبنی بر اینکه «امام در ایران، در سطح جامعه اسلام و سطح بین الملل تحول ایجاد کرد»، بیان کرد: اگر امام (ره) این تحولات را رقم زد ناشی از ایمان امام بود که ایمان او شامل چهار بعد به هدف، به راه، به خدا و مردم بود.

وی با تأکید بر اینکه امام (ره) به نقش مردم در اداره جامعه ایمان داشتند، گفت: در حال حاضر این باور در جامعه نیست و هیچ مجال و فرصتی برای نقش‌آفرینی مردم ایجاد نمی‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به شکل گیری ستادهای مردمی و با بیان اینکه این اقدام به عنوان یک سیاست کلان در دوره مدیریتی حجت‌الاسلام قمی با فهم درستی از نظام فکری مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد مردمی سازی تبلیغ دنبال شد، تصریح کرد: ما در راهبرد مردمی سازی تبلیغ به دنبال احیا نقش مردم در حوزه ماموریتی سازمان تبلیغات اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش‌های زیادی از حوزه ماموریتی مانند هیئت، شبکه‌های قرآنی و مداح‌ها و ... در دست مردم است اما در جاهایی نیاز ترمیم و بازسازی بودیم که شکل‌گیری ستادهای مردمی در همین راستا بود و یکی از موفق‌ترین آن‌ها که در سال ۹۹ کار خود را شروع کرد ستاد مردمی غدیر استان بود.

نظیری با بیان اینکه ستاد مردمی غدیر استان با فعالیت بیشتر شهرستان‌هابا یک شیبی از سال ۹۹ غدیر را با توجه به اینکه شرایط کرونایی بود احیا دیدیم ادامه داد:در روبکرد مردمی سازی غدیر احیا یک راهبرد پیگیری می‌شد که جشن‌ها را از فضای داخل هیئات و مساجد بیرون آوریم و در فضای بیرون و در فضای عمومی جامعه اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه به لطف خدا از سال گذشته جشن‌های خیابانی خوبی در این راستا در کشور شکل گرفت، بیان کرد: شرکت بیش از ۳ میلیون نفر از مردم تهران در جشن خیابانی سال گذشته بازتاب خوبی داشت و مقام معظم رهبری آن را تأیید کردند زمینه شکل‌گیری این گونه جشن‌ها در سایر استان‌ها فراهم شد.

نظیری افزود: امسال با همکاری مردم، هیئات حسینی، موکب‌ها تشکل‌های دینی و قرآنی، مساجد و پایگاه‌های بسیج و مجموعه‌های مختلف مردمی ما نیز در استان شاهد برگزاری جشن ۱۸ کیلومتری خیابان در روز غدیر هستیم.

وی عنوان کرد: قریب به ۲۲ کیلومتر از جشن بزرگ غدیر در ۹ شهرستان و حتی غیر از مرکز شهرستان برگزار می‌شود‌ و بازتاب خوبی داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در روز نیمه شعبان تجربه نسبتا موفقی داشتیم که بیش از ۱۸۰ هزار نفر در پیاده‌راه اکباتان شرکت کردند و یک رکورد خوبی بود، گفت: به دنبال این بودیم جشن غدیر در مناطق دیگری مانند جورقان و مریانج  و شهرستان‌های استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه غرفه‌‌های فرهنگی، فضای بازی کودکان، غرفه های اطعام و افطار و ... نیز دیده شده است، ابراز کرد: به دلیل برخی آسیب‌ها بلوار ارم برای جشن غدیر انتخاب شد اما به نحوه مدیریت مسئولین همدان نقد هم وجود دارد دائم اعلام می‌کنند برای بلوار ارم برنامه نداریم آسیب‌های اجتماعی وجود دارد اما حالا که حرکت عظیمی می‌خواهد انجام شود مدیران پشتیبانی لازم را نداشتند تا بلوار بسته شود و خانواده‌ها به راحتی در این جشن شرکت کنند.

نظیری با بیان اینکه بسته نشدن بلوار موکب‌ها را با چالش روبه رو خواهد کرد و با ترافیک جدی روبه رو خواهیم شد، افزود: ما به دنبال این بودیم که خیابان بسته شود و مسیرهای جایگزین دیده شود، برای پارک خودرو شرکت کنندگان از رینگ قبلی بلوار باشد و خودروها رفت و آمد کنند.

وی با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد جامعه شهری در این برنامه شرکت خواهند کرد، با اشاره به دیگر برنامه‌های این روز مانند کاروان‌های خودرویی، موتوری و دوچرخه‌سواری و نیز بازخوانی واقعه غدیر در قالب تئاتر خیابانی خاطرنشان کرد: پویش‌های متعددی در این ایام برگزار شده که در فضای شهر به عشق مولا و برای اتصال قلبی بیشتر افراد به آن حضرت برگزار می‌شود و باید مردم را به سمتی سوق داد که متناسب با حوزه مأموریتی خود قدم موثری بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این ایام با مستاجر خود همکاری کنند و تخفیف دهند مطرح کرد: اطعام‌ و توزیع بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذا و افطار هم برای روزه‌داران همدانی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار جشن محلی در همدان از عید قربان تا عید مباهله برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، نذر قربانی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، پویش پرچم بر سردرب خانه‌ها و ... در این ایام راه‌اندازی شده است.

نظیری یادآورشد: جشن مباهله امسال که یکی از اعیاد بزرگ جهان اسلام است که شهر همدان در برگزاری این جشن پیشتاز بوده است و جدی جشن گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار