معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از افتتاح ۷۲۱ طرح در آستانه عید سعیدغدیر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۴۰۶۴
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علی اکبر جعفری در آیین راه اندازی طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی بیان کرد: سپاه جایی حضور پیدا می‌کند که دیگران آنجا حضور نمی‌یابند یعنی در سخت‌ترین، سخت گذرترین و نا امن‌ترین مکان‌ها، جایی که پیمانکار نمی‌رود بر این اساس دید سپاه برای انجام چنین اقداماتی پیمانکاری و سود نیست بلکه خدمت گزاری است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنج عرصه عمرانی و اشتغالزایی حدود ۱۳ هزار و ۵۸۱ طرح مختلف در سیستان و بلوچستان اجرا کرده است.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور تصریح کرد: ساخت و توسعه زیرساخت راه‌های روستایی، ساخت و مرمت و بازسازی منازل مسکونی ویژه محرومان، ایجاد اشتغال، احیای اراضی مستعد کشاورزی، تکمیل فضاهای آموزشی و جهاد آبرسانی از جمله طرح‌هایی هست که توسط سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت ویژه در این خطه از کشور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به محرومان جامعه و محرومیت‌زدایی از افتخارات نیروی زمینی سپاه است، گفت: ارائه خدمات اجتماعی در حوزه‌هایی مانند توزیع جهیزیه، توزیع سبد کالا و موضوعات بهداشتی و درمانی از دیگر اقداماتی است که تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۵ هزار نفر از آن بهره‌مند شده‌اند.

جعفری اذعان کرد: در راستای ارائه خدمات بی‌منت سپاه تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه اجرایی در سیستان و بلوچستان طی ۲ سال گذشته برنامه‌ریزی و اجرایی شده که بخشی از آنها در قالب پروژه‌های آبرسانی و محرومیت زدایی ماه گذشته در منطقه بلوچستان افتتاح شد.

معاون محرومیت زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور تصریح کرد: در منطقه سیستان در مجموع ۲ هزار و ۱۴۴ هزار طرح برنامه ریزی، در دستور کار و اجرا قرار دارد که از این تعداد، ۷۱۲ طرح امروز به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی؛ ساخت بیش از ۲۸ مدرسه، ساخت ۲ مسجد، تکمیل و بازسازی ۱۱ مدرسه، آبرسانی کامل به ۳۸ روستا با انجام ۱۹۰ کیلومتر خط توزیع و انتقال شبکه، احداث ۸۲ استخر پرورش ماهی خاکی، حفر ۴۲ عدد چاهک، ایجاد یادمان شهدا در شهر علی اکبر، ساخت ۱۸ زمین ورزشی به همراه چمن مصنوعی، ایجاد ۲ کارگاه اشتغال تولیدی، توزیع ۱۲۰ تن علوفه برای هر دامدار سه تن، ساخت ۲ باب خانه عالم و ۱۳ خانه محروم، مرمت ۴۸ خانه محروم، ایجاد ۲۴۳ سرویس چشمه بهداشتی و حمام در روستاها وساخت ۳۵ چشمه سرویس بهداشتی ویژه مدارس، تکمیل سه حوزه علمیه و ۲۱ مسجد، نصب سه تصفیه‌کن آب در روستا بخشی از آنها است.

جعفری از آغاز رسیدگی به راه‌های روستایی در قالب جهاد عظیم به صورت ویژه خبر داد و گفت: سپاه در این زمینه نیز اجرای حدود هفت هزار کیلومتر راه روستایی را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: توزیع ۱۱۰ سری جهیزیه بین نوعروسان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان یکی دیگر از اقدامات سپاه در این خطه است که امروز ۵۰ سری جهیزیه بین نوعروسان منطقه سیستان توزیع شد که هر جهیزیه برای سپاه ۳۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار