خبرهای داغ:
دکتر قیاسی خبر داد

بازرسی از لاشه‌های دام نذری عید قربان در شهرستان نهاوند

همدان-رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از بازرسی اکیپ‌های این اداره از لاشه‌های دام نذری عید قربان در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۳۵۵۷
|
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰

دکتر میثم قیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: امروز همزمان با عید سعید قربان بازرسان بهداشتی و نظارین ذبح شرعی دامپزشکی شهرستان نهاوند از لاشه‌های دام نذری مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی اماکن مذهبی و نیکوکاری سطح شهرستان بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: مردم به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت‌های نذری و جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مختلف مشترک بین انسان و دام از خدمات بازرسی بهداشتی ویژه عید سعید قربان این اداره به صورت رایگان استفاده کنند.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند بر لزوم رعایت توصیه‌هایی برای بالا بردن سطح بهداشت و ممانعت از انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان تاکید کرد و افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی شامل ۳ نفر دامپزشک، ۶ نفر بازرس بهداشت گوشت و ۲ ناظر شرعی در سطح شهر نهاوند و کشتارگاه صنعتی دام به طور رایگان آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی یادآور شد: یکی از خطرناکترین بیماری های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد که به شدت هم خطرناک است، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در یخچال مصرف کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات