مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران دستور رهبر معظم انقلاب است که از آن به عنوان گنج پنهان یاد می کنند، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم در کناره های سواحل مکران بتوانیم بومگردی هایی را با حضور سرمایه‌گذارن راه اندازی کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۳۲۶۰
|
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علیرضا جلالزایی افزود: سرمایه‌گذارن برای بهره مندی از این ظرفیت می توانند در هر یک از زیرساخت های گردشگری مانند مجتمع ها و تفریحگاه های گردشگری، بوم گردی ها، رستوران ها و تالارهای پذیرایی فعالیت کنند و ما هم برای آنها فرش قرمز پهن می کنیم و در این فرش قرمز حتما آنها را همراهی خواهیم کرد که بخشی از این حمایت ها در قالب ارائه تسهیلات است.

او ادامه داد: در این راستا شرکت هواپیمایی ماهان با هدف رونق زیرساخت‌های گردشگری به صورت اصولی، علمی و فنی ورود کرده و برنامه‌هایی را به صورت پژوهشی در دستور کار دارد که آینده منطقه را قطعاً تغییر می دهد و تحول ساختاری و بنیادین به دنبال داشته و منطقه را به سمت توسعه پیش خواهد برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه گردشگری دریایی اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان آماده است از سرمایه‌گذارانی که علاقمند هستند در زمینه سرمایه‌گذاری در گردشگری دریایی ورود کنند حمایت کنند، یکی دیگر از این حمایت ها فراهم کردن مجوزهای لازم و تسهیل در امور است تا سرمایه گذاران بتوانند با این مجوزها کارکرد و زیرساخت‌های گردشگری را توسعه دهند.

او گفت: به دنبال آن هستیم تا کشتی که قبلا بین کشور ایران و عمان در حال رفت و آمد بود و مسافران را جابجا می‌کرد دوباره راه اندازی کنیم، در این زمینه مشکلاتی بر سر راه قرار داشت که آنها را با درایت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رفع و رجوع کردیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بیان کرد: شرکت هواپیمایی ماهان به دنبال خرید یک کروز است که بتواند بین بندر چابهار و جزایر کیش و قشم اقدام به فعالیت کند، در این زمينه ساختارهای اقامتی نیز در جزیره هولدینگی در دستور کار دارند تا بتواند ماندگاری و شب خوابی را در کروز برای گردشگران فراهم کنند که این اتفاق میمون ظرف دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او تاکید کرد: اگر به دنبال آن هستیم که اقتصاد کشور و به تبع آن سیستان و بلوچستان فعال‌تر و پویاتر شود باید چراغ گردشگری را از دریا روشن کنیم.

جلالزایی ادامه داد: باید فانوس گردشگری دریایی را به گونه‌ای روشن کنیم که این فانوس دید بسیار خوب و همگانی برای همه باشندگان ایران زمین فراهم کند تا سرمایه‌گذاران ورود کنند.

او گفت: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران دارای جذابیت ها و جاذبه های بسیار خوبی است که باید آنها را قدر بدانیم و سرمایه گذاران واقعی را جذب کنیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: در زمینه حمایت از سرمایه گذاران تسهیلگری می کنیم تا مبادا بروکراسی‌های اداری باعث خستگی و فرار سرمایه گذاران شود.

جلالزایی افزود: امروز نگاه ما نگاه گردشگری دریایی است، به مرور زمان گردشگری دریایی در سیستان و بلوچستان و در کشور جایگاه خود را پیدا خواهد کرد و چه خوب که چراغ گردشگری دریایی از این استان روشن شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار