خبرهای داغ:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

ظرفیت سازی در دنیا برای میهمانی عظیم آخرت/ زوجه صالحه نعمتی که انسان را در مسیر دنیا و آخرت همراهی می کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: آخرین مولفه بعد از قلب شاکر، لسان ذاکر و انسان آماده برای دریافت آزمایشات الهی برای عاقبت به خیری در دنیا و آخرت زوجین صالحه‌ای است که انسان را در مسیر دنیا و آخرت همراهی کند.
کد خبر: ۹۵۲۲۷۹۰
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سالاری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان صبح امروز دوشنبه (پنجم تیر) در مراسم عزاداری  سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام و گرامیداشت سالروز تدفین شهید گمنام در ستاد سپاه انصار الرضا علیه السلام استان با اشاره به تفسیر فرمایش خداوند متعال در سوره مبارکه اعراف اظهار داشت: خیلی از ما نسبت به موقعیتی که هستیم دقت خاصی نداریم خداوند چه لطفی در حق ما و چه عنایتی به ما داشته اند که به لحاظ موقعیت جغرافیایی، زمانی، شغلی، خانواده یا برادری که در کنار ما زندگی می‌کنند کمتر به یک سری ابعاد زندگیمان توجه داریم و شکرش را به جای نمی‌آوریم.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ رهبر انقلاب در جمع اعضای برگزاری کنگره شهدا فرمودند " به سبک زندگی شهدا، رفتار و ابعاد زندگی شهدا دقت کنید که آنان با چه سبک و شیوه‌ای زندگی کرده اند که شهید شده اند" ما باید به سمت احترام و خدمت به پدر و مادر برویم و خودمان را بشکنیم و متواضع باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نعمت پدر و مادر، خانواده و شغل را شاکر باشیم افزود: خداوند ما را سر سفره شهدا برای خدمت به نظام اسلامی قرار داده است باید در این موقعیت رشد کنیم حتی بهشت هم به تعداد عمل به آیات قرآن درجات بالاتر دارد.

وی ادامه داد: در برابر این همه نعمت‌هایی که خداوند به ما بخشیده است و شغلی که در دنیا جیره خوار سفره شهدا هستیم و  خدمتگزار نظام اسلامی و آرمان‌های امامین انقلاب قرار گرفته‌ایم و شرافتی که جلوی خداوند و بندگان خداوند پیدا کرده ایم، اما خیلی کم هستند کسانی که شکر نعمت به جای می‌آورند.

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: خیلی چیز‌ها کنار هم قرار می‌گیرد که کسی به اوج برسد حال کسی که در قله قرار گرفته باید زمینه را فراهم کند که باز به کلاس‌های بالاتری برود انسانی که قلب شاکری داشته باشد و اهل ذکر باشد جسم او نیز در  برابر بیماری و مصیبتی که وارد شد مهیا باشد و قبول کند که دنیا باشگاه استقامت است و هتل استراحت نیست.

وی بیان داشت: در دنیا ظرفیت سازی میشود و شما برای میهمانی عظیم آخرت دعوت هستید کسانی که صبر و استقامت نکنند برای درمان راهی بیمارستان می‌شوند بعد بر سر سفره جود و رحمت خداوند در بهشت می‌نشینند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در مقایسه دنیا نسبت به آخرت پیامبر گرامی اسلام خطاب به فاطمه زهرا فرمودند " شیرینی دنیا تلخی آخرت است و تلخی دنیا شیرینی آخرت است" گفت:، چون دنیا باشگاه استقامت است نه هتل استراحت  و اهل فقر و  صبر زودتر از بقیه وارد بهشت میشوند.

وی اضافه کرد:  آخرین مولفه بعد از قلب شاکر، لسان ذاکر و انسان آماده برای دریافت آزمایشات الهی، زوجین صالحه‌ای است که انسان را در مسیر دنیا و آخرت همراهی کند. وقتی فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و حضرت علی علیه السلام ازدواج کردند پیامبر از دخترش پرسید علی را چگونه مردی یافتی فاطمه زهرا فرمود " من علی (ع) را بهترین یاور برای بندگی خدا یافتم" این سبک زندگی است که میوه‌های زندگیشان سید شباب اهل جنه می‌شوند.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: در پایشی که انجام شده بود ۷۳ درصد از کسانی که کشف حجاب کرده بودند شوهرانشان راضی بودند و تنها ۱۳ درصد مخالف با کشف حجاب زنان خود بودند. وقتی جامعه را نسبت به مسائل دینی و اخلاقی آشنا نسازیم نتیجه این می‌شود که تعالیم دینی را باید با طعم و چاشنی که به ذائقه مردم خوش بیاید به آنان بخورانیم.

وی متذکر شد: امام محمد باقر علیه السلام فرمودند " کسی که چهار خصلت را دارا باشد قلب شاکر و لسان ذاکر داشته باشد اهل صبر و آزمایشات الهی باشد و همسر صالحه‌ای خداوند به او رزق و روزی کند عاقبت به خیر در دنیا و آخرت میشود."

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان در پایان افزود: امیدواریم با کمک خداوند در دوران سخت منتظر پروری آخرالزمانی که شر‌ترین زمان هاست بتوانیم در پناه ولایت و شاقول ولایت جلو رویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار