نیشابور، حوزه برتر خراسان رضوی در کاهش پرونده‌های وارده/۳۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش ختم می شود

رئیس دادگستری نیشابور با اشاره به اینکه ۳۰ درصد پرونده‌های قضایی در این شهرستان به صلح و سازش ختم می شود، گفت: نیشابور در کاهش پرونده‌های وارده به عنوان حوزه برتر در استان خراسان‌رضوی شناخته شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۹۷
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، ابراهیم ابراهیم‌زاده در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل دادگستری نیشابور برگزار شد، با اشاره به اینکه نیشابور در کاهش پرونده‌های وارده به عنوان حوزه برتر استان شناخته شد، اظهار کرد: ما در سال گذشته بیش ۶۰ هزار پرونده‌ یکتا داشتیم و در کل ۱۰۰هزار پرونده داشتیم که رسیدگی و منتهی به صدور رای شده است.

رئیس دادگستری نیشابور با بیان اینکه ۳۰ درصد این پرونده‌ها با همیاران شورای حل اختلاف صلح و سازش شد، افزود: در سطح شهرستان ۴۰ همیار شورای حل اختلاف در مساجد تشکیل شده است و در روستاها هم ۲۰ همیار شورای حل اختلاف در حال فعالیت هستند. 

وی اضافه کرد: در دادگستری کمیسیونی برای حمایت قضایی از تولید داریم که به عنوان مرجعی برای حمایت از تولیدکنندگان شناخته شده است. همچنین در شورای پیشگیری از وقوع جرم نیشابور مصوبات زیادی را در زمینه پیشگیری از وقوع داشتیم.

تجهیز نقاط حساس نیشابور به دوربین‌های پایش تصویر

نیشابور، حوزه برتر خراسان رضوی در کاهش پرونده‌های وارده/۳۰ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش ختم می شود
 ابراهیم‌زاده ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های پلیس پیشگیری نیشابور این بود که برخی از خیابان‌هایی که سرقت خودرو در آن بسیار نگران‌کننده بود مجهز به دوربین‌های پایش تصویر نیستند که با پیگیری‌ها انجام شده تمامی نقاط حساس و خیابان‌های با آمار سرقت بسیار، مجهز به دوربین‌های پایش تصویری برخط نیروی انتظامی هستند.

لزوم تغییر محل زندان نیشابور 

رئیس دادگستری نیشابور تاکید کرد: وضعیت زندان نیشابور اسفبار است و با توجه به ظرفیت، یک زندان استاندارد نیست. از این رو باید هر چه زودتر به خارج شهر منتقل شود

آمار ثابت طلاق و کاهش ازدواج در نیشابور 

وی خاطرنشان کرد: در بحث پرونده‌های طلاق سعی کردیم مراکز مشاوره قبل از طلاق را افزایش دهیم و نتیجه ملموس این کنترل این شد که بر مبنای آمار اداره ثبت احوال، میزان آمار در یکسال گذشته طلاق افزایش نداشته است. 

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه اما میزان آمار ازدواج در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اذعان کرد: ازدواج، طلاق و موالید یک ارتباط معنادار با وضعیت اقتصادی جامعه دارد از این رو وضعیت نامناسب اقتصادی سبب این کاهش آمار شده است.

رئیس دادگستری نیشابور تصریح کرد: در ۳ ماهه ابتدای سال جاری آمار سرقت‌های بزرگ در نیشابور کاهش چشمگیر داشته اما سرقت‌های خرد افزایش داشته است.

خبرنگار/فاطمه قاسمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار