نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر برگزاری با شکوه مراسم عید سعید غدیر با استفاده از حداکثر ظرفیت‌های محلی و مجازی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۶۷
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی با موضوع دهه ولایت و امامت امروز در مشهد گفت: غدیر بزرگترین عید شیعیان است و هویت اسلام با آن شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: واقعه غدیر خم از مهمترین سند‌های امامت و ولایت دوازده امام (ع) به ویژه خلافت بلافصل امامت و ولایت امیرالمومنین علی (ع) است.

امام جمعه مشهدگفت: مسئله اندیشه سیاسی امامت و جریان ولایت و مدیریت معصوم باید در دنیا مورد توجه قرار گیرد؛ در این صورت است که می‌توان مسئله غدیر و ولایت امیرالمومنین را مورد توجه جهانیان قرار داد.

آیت الله علم الهدی افزود: امروز ترویج و تبلیغ غدیر بدون تبیین نظام ولایی بر اندیشه امامت میسر نیست از این رو باید مدیریت امامت و ولایت را در زندگی مردم به عنوان الگوی اسلامی معرفی کنیم.

وی گفت: مشکلات امروز جامعه اسلامی نتیجه انحراف از خط امامت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در عیدبزرگ غدیر با عنایت امام زمان (عج) باید از حداکثر ظرفیت‌های مردمی، محلی و تکنولوژی استفاده کرد تا جشنی با شکوه در همه شهر‌های استان برگزار شود.

آیت الله علم الهدی گفت: احیای عید غدیر در فضای مجازی هم باید به خوبی و درستی انجام شود.

وی افزود: هم اکنون سنت‌های محلی در جامعه که نشان از ولایت مداری است، کمرنگ شده است که باید تقویت شود و نمونه آن برپایی مراسم ویژه سادات و دید و بازدید‌ها است که این مراسم همچنان باید به قوت خود باقی بماند.
برگزاری مراسم با شکوه عید سعید غدیر/ از حداکثر ظرفیت‌های محلی و مجازی استفاده شود + عکس
برگزاری مراسم با شکوه عید سعید غدیر/ از حداکثر ظرفیت‌های محلی و مجازی استفاده شود + عکس

ارسال نظرات
پر بیننده ها