خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان از اعلام شهید هوشنگ الهی، شهید فرهنگی بسیجی به عنوان شهید شاخص استان خوزستان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۱۲۱۷
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج در مسجدسلیمان ، سرهنگ حسن محمودی با بیان این که معرفی شهید شاخص استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با سیره و سبک زندگی این شهدا است، افزود: در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین شهدای جبهه مقاومت، سالانه یکی از شهدای والامقام استان به ‌عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌ شود که امسال نیز پس از هم اندیشی‌ها و بررسی‌های همه جانبه شهید هوشنگ الهی به عنوان شهید شاخص استان خوزستان  در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان ادامه داد: شهدای شاخص بسیج از سال ۱۳۸۹ در راستای تبیین و ترویج سیره زندگانی شهدای گرانقدر، آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان و گوهریابی از گنجینه های ارزشمند انقلاب اسلامی، پایه گذاری شد.

گفتنی است شهید هوشنگ الهی که از فرهنگیان بسیجی بودند که در عملیات والفجر مقدماتی از ناحیه‌ی پا مجروح و به اسارت نیروهای دشمن در می آید. وی در دوران اسارت همچنان به مبارزات خود ادامه می دهد و بعد از شش سال اسارت به خاطر عدم تمکین از دستورات فرماندهان بعثی با سربلندی در اردوگاه موصل ۴ عراق به درجه‌ی رفیع شهادت  می رسد و پیکر مطهرش پس از چهارده سال به وطن بازگشت و در میان غم و اندوه همرزمان و همشهریانش در گلزار شهدای نفتون به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار