خبرهای داغ:

اجرای طرح سیر مطالعاتی کتاب« به اضافه مردم» در حوزه حضرت آسیه( س) پردیسان قم

در راستای مهارت افزایی، طرح مطالعاتی کتاب به اضافه مردم توسط هیئت اندیشه ورز فرهنگی و روشنگری حوزه حضرت آسیه سلام الله علیها آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۴۹
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

اجرای طرح سیر مطالعاتی کتاب« به اضافه مردم» در حوزه حضرت آسیه( س) پردیسان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به همت معاونت فرهنگی و همکاری شبکه روشنگری حوزه حضرت آسیه سلام الله سیر مطالعاتی کتاب به اضافه مردم ویژه هیئت اندیشه ورز فرهنگی و روشنگری حوزه حضرت آسیه سلام الله علیها شروع شد.

اشرفی، معاون فرهنگی حوزه حضرت آسیه سلام الله علیها در خصوص برگزاری این طرح گفت: در این نوشتار، نویسنده کتاب به استناد تجربیات ارزنده تاریخ انقلاب اسلامی، تلاش کرده است برخی اصول و قواعد کار فرهنگی را مرور کند؛ وی قواعد را در قالب «ده اصل» آورده است. این اصول ده گانه، اگرچه از هم جدا هستند، اما عملاً در دل هم قرار دارند. در واقع ما با یک منظومه نظری و عملی مواجه هستیم. هر اصل به طریقی به اصل دیگر مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه قطعا بدون شناخت اصول و مختصات میدان های کار فرهنگی نمی توان برجبهه دشمن پیروز شد ادامه داد: هر روز صفحاتی از کتاب به اضافه مردم به صورت پیام در اختیار هیئت اندیشه ورز فرهنگی و روشنگری حوزه حضرت آسیه سلام الله علیها قرار می‌گیرد.

بخشی از کتاب

«چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت. یک چله پُر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتیم و حالا آماده‌ایم تا گام دوم را برداریم؛ بلندتر و امیدوارانه‌تر و پُر فروغ‌تر از چهل سال نخست. مسائل و دغدغه‌های پرشماری در گام جدید داریم، اما مسائل حوزه «فرهنگ» چیز دیگری است. تعارف که نداریم؛ پایه انقلاب اسلامی، فرهنگ بوده است. با تغییر در این زمینه بود که آن انقلاب بزرگ به ثمر نشست. بعد هم که لشکر شیاطین دست به کار شد تا پشت این انقلاب را به زمین بزند، فرهنگ برآمده از انقلاب اسلامی بود که اندیشه و عمل ما را شکست‌ناپذیر کرد. به یاد بیاورید دهه سخت شصت را. آن حجم از سختی و مضیقه، حتی به اندازه یکی دو ماه، کافی است تا ملتی را از پای درآورد. پس ما چرا شکست نخوردیم؟ چرا واندادیم؟ پاسخش روشن است؛ اگر لشگری از فرزندان خالص ملت، در خطوط رزم، سینه سپر کرده بودند و برای حفظ عزت اسلامی‌مان خون می‌دادند، در پشت جبهه‌ها نیز، لشگر عظیمی از همین مردم با ساماندهی هسته‌های فرهنگی، مشغول مقاومت بودند. به یاد بیاوریم مساجد، مدارس و دانشگاه‌های آن دوره را. آن جوش‌وخروش و همت و اهتمام بود که نمی‌گذاشت شیرازه‌های جامعه از هم بپاشد. هر جا می‌رفتی نشانه‌ای از کاری فرهنگی را می‌دیدی که توسط خود مردم طراحی و اجرا می‌شود. گروه‌های سرود و تئاتر در مساجد و مدارس، نمایشگاه‌های عکس و طراحی و نقاشی و کاریکاتور، تشییع‌های پُرشکوه شهدا، گروه‌های مردمی پشتیبانی از جنگ و... . همه و همه زنجیره مقاومت فرهنگی را شکل داده بودند. آنها نه تنها در برابر شعبده‌های فکری و فرهنگی دشمن مقاومت می‌کردند، بلکه در موضع تهاجم به دشمن هم بودند!

انتهای پیام /پورجعفرآبادی

ارسال نظرات
آخرین اخبار