خبرهای داغ:

تکیه‌گاه رزمندگان دفاع مقدس‌ ایمان، تقوا و توکل بود

در آیین مراسم گرامیداشت سالگرد سوم خرداد در مسجد امام حسین (ع) به سیره و روش شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس پرداخته شد.
کد خبر: ۹۵۱۵۹۸۱
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

تکیه‌گاه رزمندگان دفاع مقدس‌ ایمان، تقوا و توکل بود
به گزارش خبرنگار خبر‌گزاری بسیج ازقم، حجت الاسلام چشم براه از کارشناسان مذهبی در سخنرانی یادمان سوم خرداد در بین اهالی، نماز‌گزاران و بسیجیان پایگاه شهید بنیادی، مهمترین سلاح رزمندگان دفاع مقدس را تقوی الهی و توکل به خدا برشمرد و گفت: یاد شهید جهان آرا و جوانان مؤمن مدافع خرمشهر همیشه به نیکی است. این جوانان در شرایط کشور و کمبود سلاح قدرتمندانه در برابر دشمن بعثی مقاومت کردند.

وی اضافه کرد: این جوانان مؤمن تکیه آن‌ها بر دو اصل تقوی الهی و توکل به خدا بود. همچنان که خداوند درباره تقوی می‌فرماید و من یتق اللّه یجعل له مخرجاً و یا در جای دیگر می‌فرماید و من یتق اللّه یجعل له من امره یسراً.
چشم براه ادامه داد: همچنین توکل به خدا و تسلیم در برابر امر خدا، سلاح دیگر رزمندگان اسلام بود. علی اللَّه فلیتوکّل المؤمنون، و علی اللَّه فلیتوکّل المتوکّلون و جای دیگر می‌فرماید فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ تَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ وَ کَفی بِاللَّهِ وَکیلاً.

وی ادامه داد: این جمله مشهور از شهید جهان آرا را همه شنیدید “بچه‌ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می‌کنیم؛ مواظب باشید‌ایمانتان سقوط نکند. وقتی گفت که هنوز شهر را آزاد نکرده بودند. گفت چون میدانست کلید فتح شهر، فتح‌ایمان، توکل و تقوی الهی است.

این کارشناس مذهبی افزود: اما از این سو جبهه نفاق و منافقین است و خداوند خانه و کارشان را به خانه عنکبوت تشبیه کرده که سست و ضعیف است همچنان که می‌فرماید مثل الذین اتخذوا من دون الله اولیاء کمثل العنکبوت اتخذت بیتـا وان اوهن البیوت لبیت العنکبوت در این‌آیه دو نکته مهم است یکی سستی خانه عنکبوبت و دوم مفهوم اتخدت است چرا این کلمه، چون در نهایت عنکبوت بعد از تولید و مثل، همدیگر را ازبین می‌برند و خدا می‌خواهد بگوید در نهایت منافقین همدیگر را از بین می‌برند.

این کارشناس مذهبی تاکیدکرد: حواس ما باشد زمینه نفاق در ما شکل نگیرد، اعمال رفتار گفتار و کردار ما باید خدایی باشد.

وی عنوان کرد: در برابر منافقین مثل ابوالفضل العباس علمدار کربلا نماد تقوی و صالحین است. و بخدا یقین و اطمینان داشته باشیم. وَ عَسَی أنْ تَکْرَهُوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُم وَ عَسی أنْ تُحِبُّوا شیئاً و هُوَ شَرٌّ لَکُم. نگاه و‌امید باید خدا باشد، با خدا باش پادشاهی کن.

انتهای پیام/ کهندانی

ارسال نظرات
آخرین اخبار