خبرهای داغ:
سردار شاهوار پور؛

حضور نیروهای مردمی رمز موفقیت ما در عملیات بیت المقدس بود

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: حضور نیروهای مردمی یکی از مولفه‌های اصلی پیروزی رزمندگان ما در عملیات بیت المقدس بود.
کد خبر: ۹۵۱۵۲۸۹
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز ، سردار حسن شاهوارپور چهارشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای استان خوزستان اظهار داشت: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت دزفول را به مردم شریف خوزستان و ایران اسلامی تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی میداریم.

 

وی افزود: مقاومت ۳۵ روزه در اوایل جنگ با محوریت و مدیریت شهید جهان آرا انجام شد که در نهایت منجر به عملیات بیت المقدس شد و جا دارد یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی بداریم.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج)خوزستان گفت: خرمشهر در دفاع مقدس یک قله بود و با توجه به اینکه شهر خرمشهر از دیرباز در دوران عثمانی یکی از اهداف توسعه طلبانه دولت عثمانی بود، برنامه ریزی برای تصرف خرمشهر در دستور کار بود و برای چهارمین بار بود که خرمشهر در طول تاریخ تصرف شد و نشان می‌داد که موقعیت خرمشهر یک جایگاه بالا بود.

 

 

وی بیان کرد: با توجه به چنین شرایطی ما نیز نسبت به چنین موضوعی حساسیت بالایی به خرج دادیم و تمامی مردم کشور ما تصرف خرمشهر را یک غم سنگین و موضوعی نگران کننده می دانستند به همین جهت عزم جدی برای آزادسازی خرمشهر آغاز شد.

 

سرتیپ پاسدار شاهوار پور اظهار داشت: مردم ما مقابل رژیم پهلوی رشادت های زیادی به خرج داده بودند و این رژیم را سرنگون کرده بودند و این یک غرور و اقتدار ملی را برای ما به همراه آورده بود به همین دلیل هم عزم جدی برای آزادسازی خرمشهر با مدیریت رهبر کبیر انقلاب آغاز شد و در این مسیر ایثارگری ها و جانفشانی های فراوانی را شاهد بودیم.

 

 

 

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد عملیات آزادسازی خرمشهر این بود که همه مردم به ویژه رزمندگان انگیزه بالایی نسبت به حضور در این عملیات غروز آفرین داشتند.

 

 

 

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: پس از سقوط بنی صدر دستاوردهای بزرگی حاصل شد و از فروردین ۱۳۶۱ تا سوم خرداد ۱۳۶۱ بیش از ۳۴ هزار اسیر رژیم بعث گرفتیم که دستاورد بزرگی بود.

 

 

 

وی تصریح کرد: در خرمشهر یک زورآزمایی بین المللی با صدام داشتیم چرا که بسیاری از کشورهای جهان در دوران دفاع مقدس صدام را حمایت می‌کردند اما رزمندگان اسلام با حداقل امکانات شگفتی ساز شدند.

 

 

سردار شاهوار پور گفت: بعد از سه عملیات موفق و آزادسازی بخش‌های مختلفی از سوسنگر بستان، هویزه و آبادان ، سلسله پیروزی های خوبی آغاز شد و همین امر وحدت بین نیروهای مسلح را بیشتر کرد.

 

وی بیان کرد: در عملیات بیت المقدس صدام و رژیم بعث می‌دانستند که ما قصد حمله داریم اما شرایط سختی داشتیم و باید اصل غافلگیری را کنار می‌گذاشتیم و تمرکز را در دستور کار قرار می دادیم و این به رخ کشیدن اقتدار نظام اسلامی بود.

 

فرمانده سپاه خوزستان یادآور شد: همین شرایط باعث شد که صدام خرمشهر را به یک دژ مستحکم برای خود تبدیل کند و تمامی ابزار آلات تجهیزات نظامی خود را در این منطقه متمرکز کند اما قدرت خدا و اراده رزمندگان اسلام تمامی معادلات صدام را به هم ریخت.

 

 

وی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم تحریم سلاح بود و حتی سیم خاردار نیز به کشور ما داده نمی‌شد اما یکی از توانمندی‌های ما در این عملیات این بود که غنایمی که در عملیات های گذشته به دست آورده بودیم برای عملیات آزادسازی خرمشهر بکار گرفتیم و این از برکات خداوند بود.

سرتیپ پاسدار شاهوار پور اظهار داشت: حضور نیروهای مردمی یکی از مولفه‌های اصلی پیروزی رزمندگان ما در عملیات بیت المقدس بود.

 

 

 

وی گفت: یکی از روشها در جنگ حیله گری است که صدام از این امر استفاده کرد تا جنگ را تداوم بخشد؛ بارها در طول هشت سال دفاع مقدس صدام اقدام به حمله و تهاجم به سمت شهرهای مختلف ایران کرد و ما نیز همواره در حال دفاع از سرزمین اسلامی بودیم.

 

 

 

فرمانده سپاه خوزستان گفت : رژیم بعث قصد داشت با کاهش روحیه رزمندگان از این فرصت برای نفوذ استفاده کند که انجام عملیات مرصاد نیز یکی از حیله‌گری هایی بود که صدام توسط ضد انقلاب شکل داد اما به لطف خداوند این عملیات نیز شکست سنگینی برای آنها به همراه داشت.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: شهید سپهبد صیاد شیرازی در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند که پس از آزادسازی خرمشهر جنگ به سمت مذاکرات و چانه زنی‌های سیاسی رفت و باید صدام را قانع می کردیم که به ما امتیازاتی بدهد و دست از تهاجم بردارد.

 

 

 

سرتیپ پاسدار شاهوارپور با اشاره به مقاومت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: اکنون دو رویداد مهم داریم که در دو روز تعریف شده است ؛ این روزها سوم خرداد و چهارم خرداد ماه است که به نماد ملی تبدیل شدند.

 

 

 

وی افزود: نهضت انقلاب اسلامی مبدا آن قم است که به عنوان مبدا این حرکت انتخاب شده است و دزفول نماد مقاومت و پایداری است و به همین دلیل چهارم خرداد را بنام این شهر نامگذاری کرده‌اند.

 

 

 

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) گفت: مردم دزفول علاوه بر اینکه مورد حمله موشکی صدام قرار گرفتند اما به صورت همزمان رزمندگانی را به میدان‌های نبرد اعزام کردند؛ دزفول یکی از پایگاه‌های اصلی رزمندگان اسلام بود که از سراسر کشور به خوزستان می آمدند.

 

 

 

وی ادامه داد: یکی از اقدامات صدام کاهش روحیه مقاومت مردم بود اما در دزفول از ابتدا تا انتهای جنگ نتوانست این روحیه را کاهش دهد بلکه این روحیه روز به روز افزایش یافت و این شهر مقاوم با خدماتی که به رزمندگان اسلام می‌داد روحیه آنها را دوچندان کرده بود .

 

 

 

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: دشمن امروز حس می‌کند که در صورت تجاوز به مراتب شکست سنگین تری خواهد خورد و این را مدیون موفقیت‌ها و مقاومت های شهرهای ایران در دوران دفاع مقدس هستیم.

 

 

 

وی یادآور شد: یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس همواره باید در اولویت کار قرار گیرد چرا که آرامش و امنیت کنونی کشور ایران اسلامی را مدیون خون پاک این شهیدان است.

 

 

 

فرمانده سپاه خوزستان گفت: در طول سال یادواره های مختلفی برگزار می‌کنیم که در سال گذشته ۱۷۰۰ یادواره برگزار شد؛ امسال برگزاری کنگره شهدای خوزستان در دستور کار قرار دارد برنامه ریزی برای تبلیغات گسترده این کنگره در حال انجام است.

 

 

 

وی تصریح کرد: جوانان باید با فرهنگ ایثار و مقاومت شهدا بیشتر از گذشته آشنا شوند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 

 

 

سرتیپ پاسدار شاهوار پور گفت: استان خوزستان بیش از ۱۰ سال عقب افتادگی دارد؛ دو سوم شهدای کشور در استان خوزستان بودند به همین جهت خوزستان بیش از ۱۰ سال از قطار توسعه عقب مانده است و در زمینه بازسازی پس از جنگ نیز به نوعی عقب ماندگی داشتیم.

 

 

 

وی افزود: متاسفانه در بازسازی‌ها در گذشته عنایت لازم را شاهد نبودیم و بخش عمده ای از مشکلاتی است که همچنان بر خوزستان سایه افکنده است.

 

 

 

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در زمینه خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و با دولت نیز همراه هستیم؛ آبرسانی یکی از رویکردهای اصلی ما بود که اکنون در ۲۰ نقطه در حال آب رسانی هستیم؛ تعمیر و ساخت منازل محرومان نیز یکی دیگر از اقدامات است و توزیع بسته های معیشتی نیز به صورت مستمر انجام میشود.

 

 

 

وی گفت: دولت سعی دارد با نگاه خوبی به مردم خوزستان و توسعه و آبادانی نگاه کند همانگونه که در سفر رئیس جمهور مصوبات خوبی انجام شد؛ برای توسعه شهرهای مرزی نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار