نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی باید در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در بخش‌های مختلف جامعه یک ضرورت مهم است، گفت: ارزش‌های اسلامی باید در بین جامعه ورزشی موج بزند.
کد خبر: ۹۵۱۴۵۸۷
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز در دیدار با جمعی از ورزشکاران بسیجی و رؤسای هیئت‌های ورزشی استان با تاکید بر اینکه فضای ورزش در کشور و استان باید اخلاقی و آمیخته با ارزش‌های اسلامی باشد، گفت: ورزش میدان وسیعی از جهاد و حرکت به سمت کمال است و ورزشکاران باید در این میدان وسیع با اراده، مصمم، آگاه، منسجم و هوشیار برای فتح قله‌های بلند در سطح کشور و بین‌الملل حرکت کنند.

وی افزود: ورزش وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف عالی اسلامی و انقلابی است و بسیاری از ورزشکاران ما با تأسی از مکتب مولای متقیان امام علی(ع) در دفاع مقدس جان خود را فدای این مرز و بوم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران در عرصه‌های مختلف همواره افتخارآفرینی کرده و در حوزه ورزش، خصوصاً ورزش بانوان درخشیده و گام دوم انقلاب نیز باید همچون الگویی کارآمد نقش آفرینی کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه  انقلاب اسلامی مسیر جدیدی از پیشرفت و حرکت به سمت کمال و عزت را برای ملت ایران گشوده است، گفت: عبودیت و بندگی خداوند مهم‌ترین هدف زندگی انسان است که این هدف باید در عرصه‌های مختلف ازجمله ورزش، اقتصاد و فرهنگ محقق شود.

وی افزود: فعالیت‌های ورزشی در کنار برنامه‌های تربیتی و تفریحی در دستور کار ورزشکاران، هیئت‌های ورزشی و موسسه‌ها باشد و حضور در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و اماکن عمومی موردتوجه ورزشکاران باشد و ورزشکاران باید پیشگام در امیدآفرینی در جامعه باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در بخش‌های مختلف جامعه یک ضرورت مهم است، خاطرنشان کرد: ورزشکاران و بسیجیان باید روز به روز صفا، برادری، وحدت و انسجام را در بین خود تقویت کنند و ارزش‌های اسلامی باید در بین جامعه ورزشی موج بزند.

سازماندهی ۲۰ گروه جهادی در بسیج ورزشکاران استان مرکزی

حسین غلامحسینی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان مرکزی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه جامعه ورزشی استان با تأسی از فرهنگ بسیجی و روحیه و منش پهلوانی در بحران‌ها و شرایط سخت همواره در کنار مردم بوده است، گفت: امیدآفرینی، ارائه خدمات اجتماعی به نیازمندان، محرومیت‌زدایی و جهاد تبیین از رسالت‌های مهم بسیج ورزشکاران است که در این راستا سرفصل‌های متنوعی در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: آن چیزی که جامعه امروز در همه ابعاد به آن نیاز دارد ترویج روحیه ایثار، ازخودگذشتگی و مجاهدت است؛ لذا در جامعه ورزشی باید روحیه پهلوانی، اخلاق ورزشی و معنویت همراه با قهرمانی ترویج شود که یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی بسیج ورزشکاران نقش‌آفرینی در این خصوص است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ گروه جهادی متشکل از ورزشکاران و قهرمانان بسیجی در رشته‌های مختلف در سطح استان مرکزی ساماندهی شدند که در عرصه‌های سازندگی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی برای خدمت به مردم نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار