خبرهای داغ:

حرکت لاکپشتی پروژه راه‌آهن کرمانشاه- خسروی

استاندار کرمانشاه گفت: متأسفانه تأخیر زیادی در احداث راه‌آهن کرمانشاه - خسروی پیش آمده و طی این سال‌ها روند اجرایی این پروژه با کندی بسیاری روبرو بوده‌ است.
کد خبر: ۹۵۱۴۵۴۶
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بیسج از کرمانشاه، پروژه راه‌آهن غرب کشور از جمله پروژه‌های مهمی‌است که شبکه ریلی ایران را به کشور عراق وصل می‌کند؛ پروژه  راه آهن کرمانشاه - خسروی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه است و قرار بود ۲ ساله به بهره‌برداری برسد، اما با وقف دهه ساله مواجه شد.

راه‌آهن غرب کشور از اراک شروع می‌شود؛ ملایر- فیروزان- کرمانشاه- خسروی در مجموع ۵۲۰ کیلومتر است که ۴۲۰ کیلومتر از آن در استان کرمانشاه است که ۳۳۰ کیلومتر از آن راه‌آهن کرمانشاه- خسروی را شامل می‌شود.

هم‌‌اکنون کارگاه پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی در مسیر کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب فعال است و استاندار کرمانشاه با بازدید میدانی از مسیر فاز اول این پروژه مراحل کار در تونل‌ها، پل‌ها، زیرسازی‌ها، ریل‌گذاری‌ها را بررسی و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت راه‌آهن غرب کشور قرار گرفت.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه تأخیر زیادی در احداث و راه‌آهن پیش آمده و طی این سال‌ها روند اجرایی این پروژه با کندی بسیاری روبرو بوده‌ است.

 وی تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری بیشتر و جذب اعتبارات ملی بتوانیم با شتاب بیشتری روند اجرایی این پروژه بسیار مهم و اثرگذار را دنبال کنیم و غرب کشور و استان کرمانشاه از برکات آن بهره‌مند شوند.

راه‌آهن غرب کشور دو فاز دارد که برای بهره‌برداری کامل آن در مجموع حدود ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ فاز یک پروژه شامل قطعه کرمانشاه تا اسلام آبادغرب به  طول ۱۱۰ کیلومتر است که در بخش زیرسازی ۸۳ پیشرفت دارد و فاز دوم هم از اسلام‌ آبادغرب تا خسروی ادامه خواهد شد.

در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه راه آهن غرب از ایستگاه فیروزان تا خسروی اختصاص پیدا کرده که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

کل پروژه راه آهن کرمانشاه - خسروی ۲۶۱ کیلومتر است که حدود ۳۶ درصد پیشرفت دارد که در صورت تخصیص و جذب به موقع اعتبارات راه‌آهن غرب کشور ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار