خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رامیان:

دنیای جدید می‌خواهد همه‌ توجه شما را به بیرون جلب کند/دختران بهره مند از لطافت طبع اند

حجت الاسلام والمسلمین اسکندریان گفت: علیکم انفسکم دنیای جدید می‌خواهد همه‌ی توجه شما را به بیرون جلب کند و ذهن شما درگیر بیرون شود. این آیه نورانی در برابر همه‌ی آنها می‌گوید خودت را بشناس و کشف کن.
کد خبر: ۹۵۱۳۵۳۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

دنیای جدید می‌خواهد همه‌ توجه شما را به بیرون جلب کند/دختران بهره مند از لطافت طبع اند

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین اسکندریان مسئوا نمایندگی ولی فقیه در سپاه رامیان در مراسم جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با بیان ضرورت خودشناسی گفت: «عَلَیکمْ أَنفُسَکمْ»، یعنی شما خود را در مراتب انسانی بشناسید و کشف کنید. خداوند تبارک و تعالی برای آفرینش شما سنگ تمام گذاشته و به خودش آفرین گفته است. این مطلب را نباید دست کم گرفت؛ پس خود را بشناسید.

وی افزود: «عَلَیکمْ أَنفُسَکمْ»، یعنی خود را پیدا کن. دنیای جدید می‌خواهد همه‌ی توجه شما را به بیرون جلب کند و ذهن شما درگیر بیرون شود. این آیه نورانی در برابر همه‌ی آنها می‌گوید خودت را بشناس و کشف کن.

اسکندریان اظهار داشت: خدای متعال تکلیف همه‌ی ما را در این آیه روشن کرده است: «وَ یسْئَلُونَک عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَ ما أُوتیتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلاَّ قَلیلاً؛[۹] و از تو درباره روح سؤال می‌کنند، بگو: روح از فرمان پروردگار من است و جز اندکی از دانش به شما داده نشده است». همه‌ی علم بشر ـ به استثنای دانش پیامبر اعظم و ولی کامل ـ برای کشف حقیقت روح، بسیار اندک و کم محسوب می‌شود. از خدا بخواهید که خودمان را به ما بشناساند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رامیان با اشاره به حفظ هویت دخترانه تصریح کرد: خاتم انبیاء و سرور انبیاء (صلی الله علیه و آله) فرمودند که: «نِعْمَ الْوَلَدُ الْبَناتِ؛ مَلَطَّفاتٌ مُجَهَّزاتٌ، مُؤَنَّساتٌ، مُبارَكاتٌ، مُفَلَّياتٌ؛[۱۱] دختران چه فرزندان خوبى هستند! چراكه گرم و بالطافتند، آماده به خدمتند، انس‌گير و باالفتند، بابركت و پاكيزه‏اند». حضرت برای اینکه همه باخبر شوند که این سخن تعارف نبوده، با چند واژه آن را معنی کردند. دختران بهره‌مند از نعمت لطافت تبع‌اند و لطیف‌اند. بهره‌مند از نعمت کوشا بودن هستند. البته گاهی گفته‌اند مجهزات، و گاهی هم فرموده‌اند مجهدات؛ کوشا، سخت‌کوش و مهیا برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ. در چرخه هستی و آفرینش آماده‌اند که مقام مادری را به عهده بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار