مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع):

عامل کینه‌توزی نظام سلطه با جمهوری اسلامی غیرت دینی مردم است/شهید الداغی، نمونۀ بارز غیرت مردمی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا(ع) زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی عیله کشور عزیزمان را در تاریخ بشریت بی‌نظیر دانست و گفت: عامل اصلی کینه‌توزی ۴۴ ساله نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران، غیرت دینی مردم است.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۸۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ آیین تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین جشنواره فرهنگی «ردپای عشق»؛ ویژه زائران راهیان نور با حضور حجت‌الاسلام «برهان باقری» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع)، سرهنگ پاسدار «محسن سهیل طرقبه» فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه امام رضا (ع)، سرهنگ پاسدار «مهدی بهرامی» فرمانده بسیج فرهنگیان، سرهنگ پاسدار «محمد شریف» فرمانده سپاه ناحیه مسلم مشهد، خانواده‌های شهدا و جمعی از متسابقین در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام باقری در این مراسم اظهارکرد: رزمندگان و شهدا عاشق ذات اقدس الهی بودند و جز خداوند هیچ کس دیگری را ندیدند.

وی افزود: زنان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس فرزندان و همسران خود را با عِلم به اینکه شاید دیگر آن‌ها را نبینند برای شرکت در جهاد و حضور در جبهه‌ها بدرقه می‌کردند، آن‌ها عاشق بودند و همه دارایی خود را در راه معشوق دادند و عاشق‌پرور شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه بروز غیرت در یک مرد بیانگر این است که در بالاترین مرتبه عزتمندی و مردانگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: غیرتمندی یکی از ویژگی‌های سالکان است و شهدا غیرتمندی را از سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام آموختند.

باقری گفت: شجاعت نشانه غیرت است، ویژگی که شهدا به واسطه متخلق شدن به آن، از غیرت برخوردار بودند.

شهید الداغی نمونۀ بارز غیرت مردمی است

وی خاطرنشان کرد: غیرت مراتبی دارد که اولین آن غیرت ورزیدن نسبت به ناموس خود است، مرتبه دوم غیرت آن است که علاوه بر اینکه از ناموس خود صیانت می‌کند حافظ ناموس جامعه نیز است که نمونه بارز آن شهید غیرت، حمیدرضا الداغی بود که نسبت به پیرامونش بی‌تفاوت نبود و با اقدام شجاعانه خود از ناموس جامعه دفاع کرد.

باقری بیان کرد: نوع دیگر غیرت، غیرت ملی است. وطن‌دوستی و عشق به وطن در دین توصیه شده است. اگر توطئه‌های دشمنان مرزها و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی را تهدید کند کسانی برای دفاع از ایران پا در میدان مبارزه خواهند گذاشت که غیرقابل تصور است؛ حضور اقلیت‌های دینی در دفاع از ایران در دوران دفاع مقدس که جمعی از آن‌ها به شهادت رسیدند گواه این ادعاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: بالاتر از غیرت ملی، غیرت دینی است. هرکجا دین در خطر باشد افرادی که دارای غیرت دینی هستند براساس احساس تکلیفی که می‌کنند از همه هستی خود می‌گذرند و برای دفاع از دین به پا می‌خیزند.

وی یادآور شد: مردم ایران اسلامی به جرم دفاع از دین، ۴۴ سال است که مورد هجمه دشمنان قرار گرفته‌‌اند. فشارها و سختی‌هایی که ملت کشورمان بواسطه توطئه‌های نظام سلطه متحمل شده هیچ ملت و کشوری ندیده و از طرفی استقامتی که مردم ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان داشته در تاریخ بشریت بی‌نظیر بوده است.

باقری با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی به دنبال وارونه جلوه‌دادن حقایق است، ابراز داشت: امروز ایران اسلامی به برکت مقاومت و غیرت دینی شهدا، ایثارگران، مجاهدان و جوانان در اوج عزت و آمریکا در حضیض ذلت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) تأکید کرد: با وجود انسان‌ها و جوانانی که غیرت ملی و دینی دارند نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست صاحب اصلی آن، حضرت مهدی (عج) خواهد رسید.

وی در پایان گفت: در اردوهای راهیان نور جوانان را با سیره و سبک زندگی شهدا آشنا کنید چراکه آن‌ها الگوهای خوبی برای نسل امروز هستند.

شعرخوانی «احمد بابایی» شاعر آیینی کشورمان از دیگر بخش‌های این مراسم بود که در پایان این مراسم از برگزیدگان پانزدهمین جشنواره فرهنگی «ردپای عشق» تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار