خبرهای داغ:
در میزگرد خبرگزاری بسیج؛

راه روستایی، آبرسانی و درمان مهم ترین دغدغه های عشایر خوزستان است

مسئول بسیج عشایر سپاه خوزستان با اشاره به برنامه های هفته بسیج عشایر در سطح استان از برپایی میزخدمت، اعزام گروه های پزشکی،پیگیری مشکلات عشایر گفت و اهم این مشکلات را آب، درمان و راه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۱۷
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

در این نشست که با حضور سرهنگ نعمتی مسئول معاونت روابط عمومی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، مسئول خبرگزاری بسیج خوزستان و مسئول گروه تلویزیونی سپاه حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج عشایر در خصوص تعامل و همکاری برای پوشش برنامه های این هفته بحث و تبادل نظر شد.

سرهنگ احمد حمدی صخری مسئول بسیج عشایر سپاه خوزستان در میزگرد هفته عشایر که از سوی خبرگزاری بسیج خوزستان برگزار شد، گفت: این نشست به منظور ابلاغ اقدامات و دستورالعمل های سازمان بسیج عشایر خوزستان برگزار شد.

 

او افزود که بسیج عشایر خوزستان مشکلات عشایری را بررسی کرد و نتیجه نیز آن شد که عمده مشکلات این قشر در زمینه تامین آب، نهاده‌های دامی، مایه کوبی احشام و عبور از راه‌ها است.

 

سرهنگ حمدی صخری ادامه داد: به منظور رفع این مسئله با هماهنگی مقامات مربوطه میز خدمتی برگزار شد و از آنها نیز درخواست می‌شود که نسبت به حل مشکلات قشر عشایرتوجه ویژه داشته باشند.

 

مسئول بسیج عشایر سپاه خوزستان همچنین در خصوص برنامه‌های صورت پذیرفته از سوی این نهاد گفت: انجام مسابقات ورزشی و بومی و محلی، اعزام گروه های جهادی (که حوزه ها و پایگاه ها همواره در حال فرستادن گروه ها هستند اما در هفته عشایر به شکلی وسیع تر اعزام می‌شوند)، برگزاری کارگاه های عفاف و حجاب و پیشگیری از اعتیاد (که برای نخستین بار در حال رخ دادن است) و درمان رایگان عشایر از جمله اقدامات بسیج عشایر در طول سال و هفته بسیج عشایر است.

 

این مقام مسئول در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان همچنین از برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

 

سرهنگ احمد حمدی صخری در خصوص ویزیت و درمان رایگان عشایر نیز بیان کرد: بر اساس جلساتی که از سوی فرماندهان حوزه‌های عشایری با متولیان در بهداشت عشایر برگزار شد، اعزام گروه های پزشکی به مناطق محروم عشایری در دستور کار قرار گرفت زیرا نیازی اساسی و مبرم است.

 

او از مقامات بهداشتی و سایر مسئولان خواست که با حضور میدانی مشکلات عشایر را بررسی کنند زیرا چنین توقعی از سوی عشایر نیز به عنوان شهروند وجود دارد.

 

مسئول بسیج عشایر سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان بحث نهاده های دامی و مایه کوبی دام‌ها را با توجه به وضعیت اقتصادی عشایر بسیار مهم بر شمرد.

 

او وضعیت راه‌های عشایری را نیز نامناسب ارزیابی کرد سپس یادآور شد که قرارگاه سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) کارهایی صورت داده اما باید راه و شهرسازی وارد شود و اقدامات وسیع تری انجام دهد.

 

مسئول بسیج عشایر سپاه خوزستان عشایر را مولد دانست که در تامین امنیت غذایی نقش دارند.

 

او اظهار داشت: در حوزه تولید پشم اقداماتی به منظور بررسی و جمع آوری داده در خصوص میزان تولید آن در استان از سوی بسیج عشایر در حال انجام است تا در همان راستا کارگاه های صنایع دستی و متناسب با تولید پشم راه اندازی گردد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار