خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

شهدای مدافع حرم برای جمهوری اسلامی و اسلام عزت خلق کردند

همدان-امام جمعه همدان ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه گفت: آنچه در این سفر می‌بینیم عظمت کاری است که این شهدا انجام دادند و برای جمهوری اسلامی و اسلام عزت خلق کردند.
کد خبر: ۹۵۰۹۸۴۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه همدان با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به کشور سوریه بستر فعالیت‌های اقتصادی کشورمان در سطح منطقه را بیش از پیش فراهم می‌کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هم می‌تواند نقش پر رنگ‌تری در بازسازی و کمک به کشور سوریه ایفا کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، شهید سلیمانی‌ها و همدانی‌ها تصریح کرد: آنچه که در این سفر می‌بینیم عظمت کاری است که این شهدا انجام دادند و برای جمهوری اسلامی و اسلام عزت خلق کردند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری جلسات مطالبه‌گری در استان را نیز یادآور شد و گفت: این نشست‌ها باید با منطق همراه باشد و همه مسئولان برای حل مسایل مختلف ورود کنند.

وی با بیان اینکه اگر جلسات مطالبه‌گری با حاشیه همراه باشد کار مردم گره می‌افتد، گفت: اگر جلسات مطالبه‌گری به سمت حاشیه برود موجب کندی بیشتر کار می‌شود زیرا جلسه مطالبه‌گری برای گره‌گشایی از کار مردم است که مشکل شناسایی و راهکار ارائه شود.

شعبانی موثق با تبریک هفته معلم به فرهنگیان استان گفت: جامعه ما برای ارتقای تمدن و فرهنگ خود نیازمند قدردانی از جامعه فرهنگیان است.

وی اظهار کرد: تریبون نماز جمعه بهترین بستر برای مطالبه گری اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران و فرهنگیان است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بیکاری موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باید به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار مسئولان استان قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید بستر فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنند، تصریح کرد: گاهی از موارد کسی که می‌خواهد وارد فعالیت اقتصادی شود تصمیم‌های غلط می‌تواند سرمایه جوان را به باد دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: غیر قابل پیش بینی بودن عرصه‌ها و بسترهای اقتصادی مانند سرمایه‌گذاری در بورس، نشان دهنده اقتصاد ضعیف و موجب هدر رفت سرمایه بسیاری از مردم در سال‌های گذشته شد.

وی تصریح کرد: سیاستمداران اقتصادی باید با مدیریت صحیح و تصمیم های درست سرمایه های مردم را حفظ کنند.

امام جمعه همدان از مسئولان و متولیان امر خواست تا از نزدیک و با حضور در سطح کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مشکلات، مطالبه‌ها و خواسته‌های جامعه کارگری را بررسی و برای رفع این مشکلات نیز چاره‌جویی کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام توصیه به فعالیت اقتصادی بیشتر دارد و نباید وابسته به حقوق‌های دولتی شویم، گفت: در روایات آمده است که اگر انسان اکتفا به حقوق ماهیانه کند باعث کم شدن رزق مادی می‌شود.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه اسلام بازنشستگی و تعطیلی فعالیت اقتصادی را نمی‌پذیرد، گفت: مسئله کار و تولید در اسلام تاکید شده است و فرد بازنشسته برای درآمد بیشتر باید شغل دومی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شخصیت جوان بیکار متزلزل می‌شود گفت: شغل فقط پشت میز نشستن نیست و با تدبیر اقتصادی و راه انداختن کسب و کار تولیدی، رفاه بیشتر برای خانواده ایجاد شود.

در نماز جمعه این هفته میز خدمت مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در حسینیه امام(ره) همراه با پاسخگویی به سوالات فرهنگیان و دانش آموزان حاضر در آیین نماز جمعه (به مناسبت گرامی داشت هفته معلم) برپا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار