سردار مجیدی:

معرفی و تبیین سیره شهدا در جامعه نیاز امروز جامعه است/ ۱۰ هزار همدانی به اردو‌های راهیان نور نوروز اعزام شدند

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بر لزوم معرفی و تبیین سیره شهدا در جامعه تاکید و آن را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی مردم ما می‌تواند از آن بهره ببرند.
کد خبر: ۹۵۰۵۸۵۵
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در همایش تجلیل از خادمین شهدا و اردو‌های راهیان نور استان همدان که در مجتمع انصار همدان برگزار شد، با تقدیر از زحمات خادمین، خادم الشهداء بودن را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: خادمین شهدا خدمت خالصانه به زائران شهدا می‌کنند که افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه  تلاش‌های خادمین شهدا در راستای ترویج و توسعه فرهنگ جهاد، ایثار، مقاومت و تقویت آن در جامعه انجام می‌شود، گفت: وظیفه خود می‌دانم از همه افرادی که خادمی شهدا را می‌کنند تا فرهنگ جبهه و جنگ باقی بماند، تقدیرو تشکر کنم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ جبهه و جنگ بیان کرد: تمام جنگ ما در میدان نبرد نبود و اتفاقات دیگری هست که بسیار اثرگذارتر هستند که باید آن را در جامعه تبیین کرد.

وی بر لزوم معرفی و تبیین سیره شهدا در جامعه تاکید و آن را نیاز امروز جامعه دانست و ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی مردم ما می‌تواند از آن استفاده و بهره ببرند.

سردار مجیدی با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌ها و خاطرات دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا کار بزرگ و به یادماندنی کردند که این کار بزرگ باید تبیین شود چرا که بدون تبیین و تبلیغ هیچ فکر و اندیشه‌ای در جامعه ترویج نخواهد یافت و اعتقاد عمومی پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه معرفی و تبیین سیره شهدا و ترویج فرهنگ جبهه و جنگ کمتر از مبارزه در خط مقدم  نیست، عنوان کرد: امروز خادمین شهدا مفتخر هستند که در این عرصه قدم بر می‌دارند و کار شهدایی انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه خادمین شهدای همدان در بحث روایتگری نیز نقش آفرینی می‌کنند که جای تقدیر دارد، گفت: در جریانات امنیتی که در ماه‌های اخیر در کشور ایجاد شد شاید یکی از نقش‌های اساسی که خادمین شهدا ایفا کردند حضور در آموزش و پرورش بود به طوری که بسیاری ازاین خادمین به عنوان روایت گر در بین مدارس و دانشگا‌ها حضور یافتند که بسیار اثر بخش بود.

وی در ادامه به اشاره به برگزاری اردو‌های راهیان نور در ایام نورز به اعزام ۱۰ هزار نفر از مردم همدان به این اردو‌ها اشاره و بیان کرد: طی سال‌های گذشته برنامه اردو‌های راهیان نور تعطیل بود که امسال در ایام نوروز مجدد شروع به کار کرد که در این امر خادمین شهدای زحمات بسیاری را کشیدند که جای تقدیر دارد.

سردار مجیدی با اشاره به برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال جاری، بر نقش آفرینی خادمین شهدا در این امر تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فرصتی که  پیش آمده لازم است کمیته شهدا و کمیته خادمین شهدا نقش آفرینی خود را در  کنگره داشته باشند و به این فکر کنند که چگونه می‌توانند در این امر اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان ۳۰ برنامه کلی  اجرا خواهد شد، اظهار کرد: تا رسیدن به اجلاسیه اصلی برنامه‌های پیوسته بسیاری اجرا خواهیم کرد که لازم است هر کدام از شما سهم خود را در این امر ایفا کنید.

محمود حسام از راویان اردو‌های راهیان نور نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه شهدا همه خادم انسانیت بودند، عنوان کرد: تمامی شهدای دفاع مقدس، شهدای انقلاب، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، شهدای کرونا خادم انسانیت بودند که چیزی بالاتر از خادم انسانیت بودن نیست.

وی با بیان اینکه شهدا با ایثار و از خودگذشتگی جان خود را در راه آرمان‌ها فدا کردند، تصریح کرد: خادمین شهدا نباید در این مسیر پر افتخاری که قدم برداشتند خسته شوند و یا منتظر توجه کسی باشند و باید تنها رضای خدا را در نظر بگیرند که در این صورت پاداش اخروی آن‌ها نزد خداوند متعال محفوظ است.

حسام اضافه کرد: خادمین واقعی کسانی هستند که حرف نمی‌زنند و در عمل نشان می‌دهند و با عملشان راه را بر دیگران نشان می‌دهند.

در پایان این مراسم از ۱۳۰ خادم شهدا در اردو‌های راهیان نور تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار