امام جمعه خلیل‌آباد در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

کارگران محور اقتصاد مقاومتی هستند/بار سنگین این نظام در همه مراحل بر دوش کارگران بوده است

امام جمعه خلیل‌آباد با تاکید بر اینکه کارگران محور اقتصاد مقاومتی در جامعه اند، گفت: بخش زیادی از بار سنگین این نظام در همه مراحل انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، حمایت از نظام و… بر دوش کارگران بوده و رفع مشکلات جهادگران عرصه اقتصادی مورد تاکید همگان است.
کد خبر: ۹۵۰۸۷۳۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خلیل آباد؛ حجت‌الاسلام علی ناهیدی در گفتگو با خبرنگار  در خصوص جایگاه کار و کارگر از دیدگاه اسلام اظهار کرد: آن فردی که برای اداره خانواده زحمت و تلاش دارد و از مسیر حلال زندگی خود را می‌گذارند همانند فردی است که در راه خدا مبارزه و جهاد دارد.

وی با بیان اینکه عظمت کار و کارگر از دیدگاه اسلام بسیار نمایان است، خاطرنشان کرد: مسئله کار و کارگری انصافاً یک مسئله‌ای است که فضیلت آن آشکار است و اسلام تأکید زیادی بر کار و کارگر دارد و در آیات قرآن هم به آن اشاره شده است.

امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها بر ارزش کار در فرهنگ اسلامی و وفاداری کارگران نسبت به نظام و انقلاب اسلامی علی‌رغم تمام تبلیغات دشمنان تأکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان همیشه تلاش می‌کنند بین قشر کارگر و نظام جمهوری اسلامی فاصله ایجاد کند؛ ولی کارگران هیچگاه با این دشمنان همراهی نکرده‌اند، اذعان کرد: دفاع مقدس که یک دفاع عظیم و جانانه‌ای بود بار سنگین آن بر دوش قشر کارگر بود و کارگران زحمات زیادی برای نظام جمهوری اسلامی کشیده‌اند.

حجت‌الاسلام ناهیدی با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی باید در دستور کار کارگران قرار گیرد، عنوان کرد: معیشت و امنیت شغلی و تکریم کارگران باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا قسمتی از زحمات این کارگران جبران شود.

وی با اشاره به اینکه کارگران ستون فقرات اقتصاد و امنیت اقتصادی هستند و رفع مشکلات کارگران باید مدنظر قرار گیرد، تشریح کرد: کارگران محور اقتصاد مقاومتی هستند و نقش بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی دارند و بخش زیادی از بار سنگین این نظام در همه مراحل انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، حمایت از نظام و… بر روی دوش کارگران بوده است.

امام جمعه خلیل‌آباد با تقدیر از فعالان عرصه کار و کارگری در شهرستان خلیل‌آباد، بیان کرد: کار از دیدگاه اسلام یک عزت، شرافت و یک افتخار است، کار و کارگری از نظر اسلام یک عبادت و در ردیف جهاد در راه خدا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار