سردار قریشی خبر داد:

بیش از ۵ میلیون زائر در سال جاری به راهیان نور اعزام می شوند/آغاز این اردوها از ۱۴ اردیبهشت در غرب کشور

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور با اشاره به اعزام بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر به راهیان نور در سال جاری گفت: این اردوها از ۱۴ اردیبهشت ماه در مناطق عملیاتی غرب کشور با محوریت سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه آغاز می شود.
کد خبر: ۹۵۰۷۵۱۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ سردار سید قاسم قریشی در ارتباط تصویری با استان ها که به میزبانی ستاد قرارگاه راهیان نور سپاه امام رضا علیه السلام برگزار شد، اظهارکرد: بخش، بخش سرزمین های راهیان نور از جنوب تا غرب و شمال غرب کشور به فرموده رهبر معظم انقلاب یک معدن طلا و گنجینه معنوی است که مشتاقان زیادی برای زیارت دارد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۵ میلیون زائر در اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور حضور پیدا کردند و سال ۱۴۰۰ هم با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از ۲ میلیون نفر از یادمان های دوران دفاع مقدس بازدید داشتند که در سال جاری اعزام بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر راهیان نور را پیش بینی می کنیم.

وی با اشاره به افتتاحیه این اردوها از ۱۴ اردیبهشت ماه در مناطق عملیاتی غرب کشور «منطقه بازی دراز» با محوریت سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، تصریح کرد: فرماندهان ستاد راهیان نور استان‌ ها برای هماهنگی بیشتر نسبت به میزان سهمیه ابلاغی، نحوه اعزام و پذیرش زائران، ارائه خدمات بهتر در اسکان، ارائه خدمات فرهنگی و نیز سایر برنامه های این اردوها در قالب ارتباط تصویری گرد هم آمده‌ اند.

وی با تاکید بر تبیین مجاهدت های خاموش رزمندگان اسلام به خصوص در مناطق عملیاتی غرب کشور بویژه عملیات های والفجر 10 و مرصاد برای جوانان و نوجوانان، گفت: در این مناطق سازمان منافقین و گروه های تجزیه طلب به عنوان ستون پنجم دشمن عمل می کردند و گروهک منافقین خلق داعش زمان جنگ بودند.

سردار قریشی با اشاره به امکانات استان خوزستان برای اسکان زائران راهیان نور بیان کرد: در استان خوزستان حدود ۱۵۰ هزار تخت در اردوگاه‌ های این استان مستقر است، همچنین بیش از ۵۰ یادمان هم وجود دارد که باید برای پذیرش زائران آماده می شوند.

وی با اشاره به حضور همه اقشار در اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: راهیان نور دانش‌ آموزی و دانشجویی هم مدتی است شروع شده و بیشترین اعزام به این گروه سنی به خصوص زیارت اولی ها اختصاص دارد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور افزود: سال گذشته، خانواده‌ ها با خودروهای شخصی در اردوهای راهیان نور حضور پیدا کردند و امسال نیز با توجه به ثبت‌ نام‌ های انجام شده، پیش‌ بینی می کنیم شاهد تعداد بیشتری از خانواده‌ ها نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار افراسیابی جانشین سپاه امام رضا (ع) هم در این جلسه گفت: در خراسان رضوی سال گذشته بیش از ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند که بیشترین این افراد دانشجویان و دانش آموزان بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار