خبرهای داغ:
باحضور وزیر تعاون؛

جلوگیری از صادرات نفت خام با افتتاح طرح مخازن توسعه انبارش مجتمع آبادان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای افتتاح مخازن توسعه انبارش مجتمع آبادان ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شد که با راه‌اندازی آن از صادرات نفت خام جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۷۴۶۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در آیین افتتاح مخازن توسعه انبارش مجتمع آبادان اظهار کرد: دور دوم سفرهای استانی دولت از مدتی قبل آغاز شده است و علاوه بر سفرهای موردی که هفتمین سفر رییس جمهور به خوزستان در دوره تقریبی کمتر از ۱۸ ماه از دولت سیزدهم آغاز می‌شود بیانگر نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت جمهوری اسلامی و شخص رییس جمهور به استان خوزستان است.

 

وی افزود: استان خوزستان نه اینکه پیشانی مقاومت نظام جمهوری اسلام ایران است بلکه مقاومت را برای جهان اسلام باز تعریف کرده است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان خوزستان ویژگی‌های متنوعی همچون سرمایه انسانی قوی و‌مردم متعهد به آرمانهای امام و مقام‌معظم رهبری و همچنین معادن و ذخایر بزرگ نفتی و همچنین ارتباط با دریا است که این استان را ممتازتر از گذشته نشان می‌دهد و به همین سبب است که رییس جمهور با نگاه ویژه توسعه‌ای به این استان و دیگر استان.ها عنایت ویژه‌ای دارند.

 

وی ادامه داد: در سفر اول رییس جمهور که عهده دار معاون اجرایی رییس جمهور بودم، مصوبات مطلوبی داشتیم.

 

سید صولت مرتضوی تصریح کرد: یکی از مشکلات استان خوزستان آب آشامیدنی بود که در دوره کوتاه، طرح انتقال پروژه آب غدیر با سرعت، دقت و ظرفیت ۱۰ میلیون مکعبی راه اندازی شد و مشکل کم آبی بالغ بر ۵۲ درصد جمعیت خوزستان را بر طرف کرد. 

 

وی اضافه کرد: طرح تصفیه ‌ خانه فاضلاب خطوط انتقال بود که در همه شهرهای خوزستان منابع زیادی تامین و پرداخت شد.

 

مرتضوی عنوان کرد: موضوع شهرهای آبادان و خرمشهر که پیشانی استان خوزستان هستند مصوبات خوبی از جمله طرح توسعه این دو شهر با دستور اکید رییس جمهوری در سفر نوروزی اسفند ۱۴۰۰ داشت از بدو ورود دستور دارد و‌تصویب شد و دیروز منابع خوبی پیش بینی شد.

 

وی با اشاره به صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی این مخازن، ادامه داد: طرح‌های متنوعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عهده‌دار است و اساس را بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذاشتیم. طرح‌های ورزشی و درمانی ‌در دستور کار قرار گرفت.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌‌های توسعه‌ای پاسارگاد به چند منظور مد نظر است. امکان انبارش و‌ صادرات مناسب از طریق بنادر، ایجاد ارزش افزوده و ... که خوشبختانه این مجموعه معظمی که امروز وجود دارد مجموعه ۲۰ هزارتنی به رقم اینکه از سنوات قبل آغاز شده بود با تامین منابع مواجه شد و در دور اول سفرها تکلیف شده تامین منابع شود و امروز شاهد به ثمر نشستن این طرح بزرگ هستیم.

 

وی ادامه داد: امکان عرضه مستقیم در بورس کالا نیز مهیا شده است و‌ موضوع ارز آوری و صادرات مدنظر است.

 

سیدصولت مرتضوی گفت: نفت خام صادر نمی‌شود بلکه محصول صادر می‌شود که کار بزرگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار