مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

روز کارگر روز دفع سلطه ابرقدرت هاست

تبریز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی روز کارگر را روز دفع سلطه ابرقدرت ها عنوان و تاکید کرد: بی توحهی به این ستون خیمه تولید موجب بروز مشکلات در حوزه های دیگر نیز می شود.
کد خبر: ۹۵۰۷۴۱۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

روز کارگر روز دفع سلطه ابرقدرت هاست

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین فتحی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کار و کارگر، افزود: دشمن با توجه به اینکه شیوه جعل و دروغ پردازی را در پیش گرفته بخصوص در جامعه کارگری درصدد سوءاستفاده از مشکلات این قشر است جهاد تبیین می تواند در این خصوص راهگشا، امید آفرین و نشاط آفرین باشد.

وی تاکید رهبر انقلاب ایجاد فرصت های شغلی است که جزو ماموریت های وزارت کار و تعاون بوده و در استان ما در این خصوص سال گذشته ۵۹ هزار و ۳۷۰ فرصت شغلی ایجاد شد که سه برایر سال ۱۴۰۰ بوده است.

فتحی تنظیم عادلانه روابط کار و جامعه کارگری و طبقه بندی مشاغل  را از دیگر تاکیدات رهبر انقلاب خواند و گفت: در ۷۲ کارگاه سال گذشته این طبقه بندی صورت گرفت که ۹ برابر برنامه بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین به تامین امنیت شغلی نیز از جمله موارد مورد تاکید رهبری اشاره و اظهار کرد: برای تامین امنیت شغلی در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۴۴ نوبت کارگاه‌ ها نظارت و بازرسی شدند  و در خصوص حمایت از کارگران نیز رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم.

فتحی با اشاره به اینکه امنیت شغلی و فکری تنها با حذف قراردادهای موقت عملیاتی نمی‌شود افزود: بهترین گزینه برای ایجاد امنیت شغلی مهارت افزایی و آموزش مهارت مطلوب است که منجر به امنیت شغلی و توانمند سازی می‌شود.

وی یادآور شد: دومین مورد برای اینکه امنیت شغلی برقرار باشد افزایش اشتغال و فرصت‌های شغلی است هرگاه تقاضا برای کار افزایش یابد امنیت شغلی نیز افزایش می‌یابد و کارگر می‌تواند به جای امنیت شغلی با آزادی و اختیار، کاری که برای خود مناسب است را انتخاب کند.

فتحی از کاهش مستمری بگیران بیمه‌ بیکاری خبر داد و گفت: با همکاری و همراهی مجموعه ادارات تعداد مستمر بگیران بیمه‌ بیکاری در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ از ۱۲ هزار نفر به هشت هزار نفر کاهش یافته‌است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به مشاغل خانگی در ایجاد فرصت شغلی مهم و ضروری است و تسهیلاتی که دولت در این زمینه در سال گذشته به استان پرداخت کرده یک هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال است که ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰افزایش یافته و این تسهیلات به چهار هزار و ۴۶۸ نفر پرداخت شده است.

فتحی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه حل اختلاف میان کارفرمایان و کارگران در استان بیان کرد: نتیجه این اقدامات کاهش دادخواست‌های کارگری به ۱۷ هزار و ۲۴۰ مورد است که نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش ۱۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی توسعه‌ شرکت‌های دانش بنیان و پیش بینی مشوق‌ها برای توسعه‌ این شرکت‌ها بخصوص شرکت‌های تعاونی، فناور و نوآور، گسترش الگوهای تأمین مالی بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط، شناسایی، عارضه یابی و احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال بخصوص واحدهای دارای ظرفیت اشتغال زایی بالا و جهاد تبیین در راستای اهمیت کار، تولید و تلاش دشمن برای سوءاستفاده از این قشر را از مهم ترین اولویت های اداره کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار