خبرهای داغ:

استفاده همه جانبه از ظرفیت رسانه در توسعه فرهنگ قرآنی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان بر استفاده از ظرفیت همه رسانه‌ها در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: باید رسانه در خدمت قرآن باشد.
کد خبر: ۹۵۰۶۳۲۱
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل راسخی در نشستی با موضوع نقش رسانه در شکل گیری فضای انس با قرآن اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا است و خداوند متعال سفره نعمت و رحمت و مغفرت خود را برای بندگانش باز کرده است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف رسانه در دنیای کنونی گفت: ابزار رسانه امروز یکی از قدرتمندترین ابزار اطلاع رسانی و تبلیغ در حوزه های مختلف است و باید گفت هم می توان از این ابزار در راه درست و ترویج خوبی ها و هم در راه غلط و ترویج بدی ها استفاده کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان با اشاره به اثرگذاری ابعاد مختلف رسانه در زندگی فردی و اجتماعی گفت: رسانه بر چهار قسم رسانه های دیداری، شنیداری، دیداری و شنیداری و چندحسی تقسیم می شود که هر یک نیز کارکرد خود را دارد و فرد از این طریق محتوای تولیدی خود را به سمع و نظر مخاطب می رساند و به نوعی از این طریق اطلاع رسانی می کند.

حجت الاسلام راسخی بیان کرد: انسان‌ها همواره از وسیله‌ای برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند تا بتوانند پیام خود را به دیگران برسانند. وسایل ارتباطی به مرور زمان تغییر یافته و پیشرفت کرده تا اینکه امروزه به صورت وسایل ارتباط جمعی همچون اینترنت و فضای مجازی، ماهواره، تلویزیون، مطبوعات و ... در آمده است.

وی عنوان کرد: در دوران کنونی، وسایل ارتباط جمعی همگان را اسیر خود کرده و اراده و اختیار را از اغلب انسان‌ها ربوده است تا آنجا که در بسیاری از موارد، افراد چنان به رسانه‌ای معتاد شده و به آن اعتماد می‌ورزند که هر طور شده باید در ساعت معینی از آن استفاده کنند. تأخیر یا فقدان دستیابی به این رسانه‌ها، موجب از بین رفتن تعادل آنان را فراهم می‌سازد و زمانی که به آن می‌رسند، قدرت اندیشه از آنان سلب می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان با اشاره به اهمیت رسانه در دین مبین اسلام گفت: دیدیم که دشمنان چگونه در ماه های اخیر با استفاده از ابزار رسانه سعی در ایجاد اغتشاش و درگیری در کشور با هدف ضربه زدن به اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت که البته در این راه ناکام شدند.

حجت الاسلام راسخی به نقش رسانه در ترویج فضای انس با قرآن در جامعه تأکید کرد: امروز باید رسانه را در خدمت دین بیاوریم و از این ظرفیت در راستای ترویج مفاهیم قرآنی به ویژه برای نسل نوجوان و جوان استفاده شود.

وی با بیان اینکه قرآن خود شیواترین و مستحکم ترین و گویا ترین رسانه است گفت: باید از ظرفیت رسانه برای شکل گیری فضای انس با قرآن در جامعه به نحو مطلوبی استفاده شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار