خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

مراسم پنجم اردیبهشت در طبس متفاوت از قبل برگزار می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال مراسم بزرگداشت پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس متفاوت از سال‌های قبل و با شکوه خاصی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۳۳۹۴
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست برنامه ‌ریزی و هماهنگی برگزاری مراسم پنجم اردیبهشت، خاطرنشان کرد: برای بزرگداشت واقعه طبس که جنبه اعجاز الهی دارد، ستادهایی در مرکز استان و شهرستان طبس تشکیل شده است.

وی گفت: برنامه‌های بزرگداشت این واقعه از چهارم تا هشتم اردیبهشت امسال با مشارکت دستگاه‌ های مختلف و با دعوت از بانوان، جوانان، طلاب، گروه‌های مردمی، جامعه هنری و رسانه‌ای برگزار می‌ شود.

استاندار بر لزوم انعکاس ابعاد مختلف واقعه صحرای طبس در سطوح ملی و بین‌المللی تأکید کرد و افزود: خلق آثار ارزشمند و اثرگذار در حوزه هنر و رسانه می‌تواند تأثیر بسزایی در بزرگداشت واقعه طبس و انتقال پیام‌های این واقعه به جهان داشته باشد.

وی با تأکید بر هم‌افزایی کمیته‌های بزرگداشت مراسم پنجم اردیبهشت در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران گفت: گرامیداشت واقعه طبس نسبت به دیگر مراسم‌ در سطح کشور مظلوم واقع شده و امیدواریم امسال بتوانیم با اجرای برنامه‌های متنوع و با شکوه حق مطلب را ادا کنیم تا مدیون شهدا نباشیم.

قناعت با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: در روایت آمده که اگر انسان بخواهد بخشیده شود دو فرصت به انسان داده شده که یکی شب‌های قدر و دیگری روز عرفه است.

وی افزود: شب‌های قدر فرصت مناسبی است که بتوانیم پرونده‌های گذشته خود را پاک و اصلاح کنیم و سال جدید را سال خوبی برای نزدیکان و کشور از خداوند طلب نماییم.

تشکیل هشت کمیته بزرگداشت مراسم پنجم اردیبهشت 

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: هشت کمیته بزرگداشت مراسم پنجم اردیبهشت در استان تشکیل شده است.

وی افزود: کمیته‌های علمی محتوایی، فرهنگی، رسانه، پشتیبانی، امنیتی انتظامی، استقبال و اجرایی، روابط عمومی و بانوان از جمله کمیته‌های هشت گانه برای برگزاری شایسته برنامه‌های پنجم اردیبهشت است.

وی گفت: تدوین شرح واقعه صحرای طبس، آماده‌سازی ویژه‌نامه سالروز شکست واقعه طبس، آماده‌ سازی و سازماندهی روایان برای اعزام به مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس استان، برگزاری نشست‌های علمی واکاوی واقعه در محیط‌ های دانشگاهی و حوزوی، پیگیری و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره "رستاخیز شن‌ها" و برگزاری مسابقات ورزشی و شب شعر از جمله وظایف این کمیته‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، بازخوانی واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس با استفاده از شاهدان این حادثه، معرفی شخصیت شهید محمد منتظر قائم و ارتباط ‌گیری با همرزمان و خانواده شهید، تولید کلیپ و نماهنگ متناسب با این رویداد، آگاه‌سازی افکار عمومی استان نسبت به خباثت دولت جنایتکار آمریکا، پخش سریال "طوفان شن" از سیمای استان و دعوت از شاهد واقعه برای بیان خاطرات را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی ادامه داد: برای تغییر نگاه استانی به ملی و بین‌المللی به واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس برنامه‌های امسال با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.

توجه به ساخت موزه استکبار ستیزی در طبس

فلاحی گفت: پنجم اردیبهشت روز تقابل استکبار و نظام اسلامی است که به اذن خدواند در صحرای طبس دشمنان انقلاب و نظام و در راس آن آمریکای جنایتکار شکست خوردند که امیدواریم با ساخت موزه استکبار ستیزی در طبس به درستی حق مطلب ادا شود.

وی بیان کرد: مقرر شد برای فراگیر شدن بزرگداشت واقعه صحرای طبس، همه فرمانداران شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کنند جلسات را قبل از سالروز این واقعه تا هشتم اردیبهشت ماه برگزار کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزاری جلسات تبیینی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه توسط روایان این واقعه را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: برپایی مسابقات نقاشی که جوانان و نوجوانان بتوانند واقعه طبس را ترسیم کنند و شاعران و هنرمندان به خلق آثار هنری ارزشمند در این زمینه بپردازند نیز در دستور کار است.

انتهای‌ پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار