خبرهای داغ:

زیرساخت‌های لازم برای معرفی شاهرود به‌عنوان هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران آماده است

شاهرود_ جلسه هماهنگی معرفی شاهرود به عنوان پایتخت کتاب با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۶۵
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

زیرساخت‌های لازم برای معرفی شاهرود به‌عنوان هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران آماده استبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمدتقی یزدی ظهر در جلسه پایتخت کتاب به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ضمن بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای معرفی شاهرود به‌عنوان هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران آماده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب فرهنگی که در این شهرستان وجود دارد و گام‌های بسیار خوبی که در این حوزه برداشته شده امیدواریم بتوانیم شاهرود را به‌عنوان پایتخت کتاب و پایلوت کتاب و کتابخوانی کشور قرار دهیم.
او افزود: معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران را باهدف توسعه فرهنگی و ترویج کتابخوانی از طریق حمایت از برنامه‌ها و پیشنهاد‌های نو و ابتکاری اثربخش و پایدار برگزار می‌کند و این عنوانی که هرساله طبق نظر هیئت‌داوران که بهترین برنامه را ارائه کرده باشند، به آن شهر اعطا می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ضمن بیان اینکه این طرح با مشارکت نهاد‌های دولتی و غیردولتی، شهرداری‌ها دهیاری‌ها، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی اتحادیه ناشران کانون‌های فرهنگی مساجد اجرا می‌شود، ابراز داشت: شهر منتخب علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالی‌رتبه کشوری مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت می‌کنند.
در پایان سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود پایتخت کتاب با هدف افزایش نشاط اجتماعی با محوریت کتاب و کتابخوانی است، گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این حوزه آماده همکاری لازم می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها