خبرهای داغ:

یک حلقه صالحین خاص در قم با رویکرد نخبه پروری

حلقه صالحین در مسیر پیشرفت با حضور نخبگان علمی و دانشگاهی در پایگاه شهید کلهری پردیسان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۹۷۹
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

یک حلقه صالحین خاص در قم با رویکرد نخبه پروری
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، تحقق پیشرفت مستلزم راهیابی فرصتی برای‌اندیشیدن و تربیت عقلانی است که باید به لحاظ اهمیت در اولویت اقدامات تربیتی و حلقات صالحین قرار بدهیم زیرا سرمایه اصلی هر انسانی عقل و خرد اوست و رفتار‌های او ریشه در عقل و عقلانیت او دارد.

جوان و نوجوان باید اهل تفکر و علم اندوزی باشد و در کنار یادگیری‌اندیشه‌ها و علوم باید‌اندیشیدن را هم تمرین کنند و تفکر را باید جدی بگیرد. بسیاری از رفتار‌های نامطلوب انسان‌ها ریشه در تهی بودن از پشتوانه‌های فکری، عقلانی و علمی دارد.

برای تحقق پیشرفت باید به دنبال فرصتی برای تقویت خردورزی و علم اندوزی باشیم که می‌توان بر کسب مهارت در استدلال، وسیع‌تر کردن افق دید، آماده‌سازی ذهن برای تفکر پیچیده، ژرف نگری نسبت به موضوعات مختلف، توانمندی در جهت قضاوت پیرامون عقاید و باور‌ها، آمادگی برای مقایسه، تحلیل، و ارائه فرضیه‌های گوناگون، استقلال فکری احترام به سایر‌ایده‌ها و عقاید دیگران و تقویت و توسعه آزاداندیشی اشاره کرد.

گفتنی است این حلقه صالحین با مضمون در مسیر پیشرفت با حضور نخبگان علمی و دانشگاهی به منظور فراهم نمودن فضا برای نخبه پروری، شناسایی نخبگان، بهره وری و استفاده از تجارب نخبگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار