خبرهای داغ:

مخزن چهار هزارلیتری شرکت گاز بوتان اهواز منفجر شد/۲ نفر مصدوم در این حادثه

رئیس سازمان آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: یکی ازچهار مخزن گازبوتان با ظرفیت چهار هزار لیتر دچار انفجار شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۰۴
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز؛ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز پیش از ظهر امروز در رابطه با آتش‌سوزی شرکت گاز بوتان اهواز، با بیان اینکه هنوز علت انفجار گاز مشخص نیست اظهار کرد: یکی از مخازن گاز بوتان با ظرفیت ۴۰ هزار لیتر مترمکعب دچار انفجار شده است.

 

 

وی با اشاره به حضور بالغ بر ۱۲۰ آتش نشان در منطقه، افزود: کارخانه بوتان داری چهار مخزن است که سه مخزن آن توسط نیروهای آتش‌نشانی خنک سازی شد و مخزن چهارم در حال خنک سازی و تخلیه است.

 

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ،با تاکید بر اینکه تاکنون تلفات جانی نداشتیم، گفت: به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی تمام ساکنان اطراف شرکت گاز را تخلیه کردیم و امیدوار هستیم بدون تلفات عملیات را اتمام کنیم.

 

قنبری در رابطه با مدت زمان پایان عملیات خاموش کردن آتش‌سوزی، بیان کرد: علت حادثه در حال بررسی است و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که به سرعت آتش را مهار کنیم.

 

وی با بیان اینکه هر یک ساعت 110 هزار لیتر آب را روی مخازن گاز تخلیه می‌کنیم، افزود: کل منطقه پاکسازی شد و تیم عملیات از چهار تا پنج جبهه برای اطفاء حریق ورود کردند تا آتش کنترل شود و اتفاقی در شهر نیفتد.

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چنانچه اتفاق ناگواری رخ دهد تبعات این آتش‌سوزی چه خواهد بود، گفت: با توجه به جمع شدن ۴۰ هزار لیتر گاز در یک مخزن چنانچه خدایی ناکرده خللی ایجاد شود شدت انفجار ممکن است تا شعاع یک کیلومتری هم حادثه ساز شود.

 

معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان از مصدوم شدن دو نفر در آتش سوزی و انفجار مخزن شرکت بوتان اهواز خبر داد.

 

آتش سوزی شرکت بوتان اهواز دو مصدوم برجای گذاشت/ آتش در حال سرایت به مخزن دیگری است

امیر عباس نجفی معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان اظهار کرد: در حادثه حریق و انفجار مخزن چهار هزار لیتری بوتان اهواز متاسفانه دو تن مصدوم شدند.

 

وی افزود: آتش در حال سرایت به مخزن دیگر است که آتش نشانان در حال اطفا حریق هستند و اعضای هلال احمر در محل حادثه در پشتیبانی و امداد رسانی هستند.

 

علت وقوع این حادثه هنوز مشخص نیست و در دست بررسی کارشناسان است.

 شرکت بوتان گاز اهواز در محله شهرک رزمندگان اهواز و بلوار شهید هاشمی قرار دارد.

 

محصولات این شرکت برای مصارف خانگی، صنفی و توزیع گاز مایع بالک برای مشتریان عمده مانند شرکت‌ها، کارخانجات، هتل‌ها و بیمارستان‌ها کاربرد دارد

شرکت بوتان دارای ۲۱% کل بازار‌مصرف گاز مایع در کشور است که با توجه به گسترش سایر سوخت‌ها به ویژه گاز طبیعی و نیز حضور سایر رقبا در شهرهای مختلف درصد این سهم متفاوت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار