خبرهای داغ:
با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری؛

یازدهمین سالگرد شهدای امنیت سپاه قم در مرزهای شمالغرب برگزار شد

بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهدای امنیت پایدار سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) در مرزهای شمالغرب، به مناسبت روز شهید در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۱۱۷
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

یازدهمین سالگرد شهدای امنیت سپاه قم در مرزهای شمالغرب برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قم، در ابتدای این مراسم، عبدالستار اهوازیان فرمانده قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس طی سخنانی با اشاره به دستاورد‌های مهم نظام اسلامی در طول چهل‌وچهار سال گذشته و ضرورت جهاد تبیین اظهار داشت: اگر ما پیشرفت‌های خودمان را بیان نکنیم، اگر گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را معرفی نکنیم، دشمن با سوءاستفاده از آن، حقایق را وارونه جلوه می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه عمده مشکل امروز موریانه‌های داخلی هستند که باید خانه‌تکانی کنیم و کشور را جلا بدهیم، گفت: اگر روزه و نماز قضا شود، می‌توان قضای آن را بجا آورد، اما از دست رفتن ولایت، امنیت و ناموس، قضا ندارد؛ همه ما سوار بر یک قایق هستیم و نباید اجازه دهیم دشمن این قایق را سوراخ کند.

در ادامه، حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار با اشاره به فلسفه زنده‌بودن شهدا، ابراز داشت: شهدا زنده هستند، چون بر روی جامعه و اطراف خود تأثیر می‌گذارند.

وی بابیان اینکه دشمنان به قدرت امام زمان (عج) در ایران پی برده‌اند گفت: تمام تلاش دشمن این بود که هسته قدرت برای امام زمان ایجاد نشود، اما برخلاف خواست آن‌ها، این امر محقق شده است.

 اجرای گروه سرود میثاق و مرثیه‌سرایی ابوذر بیوکافی همراه با حضور خادمان حرم امامزاده سید علی (ع) و پرچم گنبد حضرت ابوالفضل العباس (ع) از بخش‌های مهم این مراسم بود.

در این مراسم، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع)، سردار حسین تناور فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع)، حجت‌الاسلام غلامرضا ناظمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و جمع زیادی از رزمندگان لشکر ۱۷، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

گفتنی است تیرماه سال ۱۳۹۰، ۶ تن از سرداران سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) به اسامی شهیدان عباس عاصمی، محمود احمدی تبار، علی اکبر جمراسی، سید عبدالحسین موسوی نژاد، ولی‌الله صحرایی و مهدی خبیر در حال دفاع از مرز‌های شمالغرب در درگیری با گروهک پژاک به شهادت رسیدند.

همچنین در روز‌های پایانی همان سال، تکاوران شهید سعید غلامی شهروز، روح‌الله شکارچی و محمد سلیمانی در جریان نجات سربازان از سنگر‌های برف‌گرفته در منطقه صفر مرزی شمال غرب کشور دچار یخ‌زدگی شده و به خیل شهدا پیوستند، یک سرباز نیز براثر صاعقه به شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار