خبرهای داغ:
به مناسبت ۲۰ اسفند؛ روز راهیان نور/

راهیان نور؛ نامی آشنا برای فرهنگ ایثار و شهادت است

راهیان نور در واقع یک موزه جنگ زنده و الهام بخش مردم ایران است که با برخورداری از ظرفیت‌های بازگویی و تصویرسازی حماسه‌های رزمندگان، جانبازان و شهیدان گرانقدر؛ فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در فضای جامعه احیا می‌کند و سبب ماندگاری انقلاب اسلامی در افکار عمومی می‌گردد.
کد خبر: ۹۴۹۸۱۳۹
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در تقویم جمهوری اسلامی ایران؛ ۲۰ اسفند ماه به عنوان روز ملی "راهیان نور" نامیده شده است؛ که این موضوع نشان دهنده اهمیت و تاثیر این جریان بزرگ فرهنگی مردمی می باشد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۷۵ در گلزار شهدای هویزه حضور یافتند و یاد شهیدان والامقامی را که در دفاع از حریم پاک این منطقه از میهن اسلامی به شهادت رسیدند؛ گرامی داشتند به همین مناسبت این روز به عنوان  روز ملی "راهیان نور" به ثبت رسید.

پس از این تاریخ و از سال ۱۳۷۶؛ کاروان راهیان نور آغاز به حرکت کرد؛ این حرکت که بعد از پایان جنگ ایران و عراق، توسط گروه‌های مردمی خودجوش متشکل از رزمندگان شکل گرفته بود در ایامی خاص نظیر عید نوروز، ایام محرم کارون‌هایی را برای بازدید از مناطق جنگی سامان می‌دادند و محل‌هایی نظیر یادمان‌های شلمچه، اروندکنار و فتح‌المبین، طلائیه، هویزه، فکه مورد بازدید این کاروان‌ها قرار می‌گرفت.

راهیان نور؛ نامی آشنا برای فرهنگ ایثار و شهادت است؛ فرهنگی که در اشعار پُر شور شاعران این مرز و بوم هم طنین انداز است.

راهیان نور؛ در واقع یک موزه جنگ زنده و الهام بخش مردم ایران است که با برخورداری از ظرفیت‌های بازگویی و تصویرسازی حماسه‌های رزمندگان، جانبازان و شهیدان گرانقدر، فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را در فضای جامعه احیا می‌کند و سبب ماندگاری انقلاب اسلامی در افکار عمومی می‌گردد.

بدون شک حضور در سرزمینی که بوی عشق می‌دهد و قدم زدن بر روی خاکی که روزگاری جوانانی با روحی بلند و عزمی راسخ در مسیر رسیدن به اهدافی بلند و والا گام نهادند؛ تاثیر شگرفی بر روح پاک جوانان این مرز و بوم خواهد گذاشت.

گرامیداشت یاد، خاطره و آرمان‌های بلند و جاودانه شهیدان هشت سال دفاع مقدس، امام خمینی (ره)، تکریم و تجلیل از مجاهدان و فعالان عرصه راهیان نور و تأکید بر لزوم اجرای توصیه‌ها و رهنمود‌های ارزنده و راه‌گشای مقام معظم رهبری در راستای رشد و تعالی این مسیر از اهداف حرکت عظیم و پربرکت راهیان نور است.

در شرایطی که دشمنان انقلاب در پی کمرنگ ساختن روح مقاومت، بصیرت جامعه اسلامی و تسلیم جمهوری اسلامی ایران هستند؛ زنده نگه‌داشتن حماسه دفاع مقدس و مقابله با هرگونه تحریف در قبال حوادث و رخداد‌های آن؛ تلاش در روایتگری صادق، شیوا و تأثیرگذار در ماجرای ایستادگی ایرانیان سرافراز مقابل استکبار جهانی و ارتش بعثی صدام؛ خواهد توانست اردوگاه دشمن را خاموش و ناامید کند و روند حرکت جبهه مقتدر ایستادگی و مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را به سمت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و آرمان‌های تمدن‌ساز پیش رو را تحکیم و سرعت بخشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار