خبرهای داغ:

منتظر واقعی برای تزکیه نفس اهتمام می‌کند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ارومیه گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منتظران واقعی برای ظهور حضرت ولیعصر (عج)، اهتمام برای تزکیه نفس و دوری از گناه است.
کد خبر: ۹۴۹۷۴۴۵
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

به گزارش بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدعابدین صادقی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، امروز 16 اسفند، در جلسه هماهنگی برنامه‌‌های نکوداشت عید بزرگ نیمه‌شعبان که در سالن جلسات سپاه این شهرستان برگزار شد، گفت: کسی که می‌خواهد به معنای واقعی کلمه در گروه منتظران ظهور حضرت ولیعصر (عج) قرار گیرد، باید در ابتدا برای تزکیه نفس، زدودن روح از آلودگی‌ها و پرهیز از گناه گام بردارد.

وی با بیان اینکه، باید درراستای شناخت شخصیت وارسته حضرت ولیعصر (عج) همین طور مسائل مرتبط با عصر غیبت، ویژگی‌های منتظران واقعی اطلاعات کافی به اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جدید داده شود، گفت: همچنین فواید انتظار و وظایف شیعه در این زمینه بیان شود.

    مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: راه اساسی تزکیه نفس و توفیق یافتن بر انجام واجبات و ترک محرمات محبت و دوستی حضرت ولی عصر «عچ» است؛ به مقتضای ”من احبکم فقد احب الله“، حب او حب خداست، هر چه مهر آن بزرگوار در دل انسان بیشتر شود، صفای باطن و کمال معنوی انسان بیشتر می‌شود.

سیدصادقی خاطرنشان کرد: اولین خاصیت محبت به امام عصر توحید است؛ توحید از آثار و ویژگی‌های محبت است؛ انسان اگر محبت داشته باشد، باید یگانه‌بین باشد، امکان ندارد انسان دو نفر را اندازه هم و شکل هم و در عرض هم دوست داشته باشد، مگر این که هر دو یک خط باشند.

وی گفت: محبت یک مسئله فطری است، محبت را همه می‌فهمند، احتیاج به آموزش ندارد، کسی را نمی‌توان پیدا کرد، در وجودش هیچ کششی نسبت به اولیای الهی به ویژه امام زمان(عج) وجود نداشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه بر لزوم برگزاری باشکوه برنامه‌های ویژه نیمه‌شعبان تاکید کرد و گفت: هرچقدر این مراسم‌ها جلوه مردمی داشته باشد، به‌طورقطع بر کیفیت و غنای آن افزوده خواهد شد.

سیدصادقی اضافه کرد: به تجربه ثابت شده است، بانوان در برگزاری رویدادهای فرهنگی و اعتقادی بدطولایی دارند، که نمونه آن را بارها در آیین‌هایی نظیر اعتکاف، پیاده‌روی اربعین حسینی و ... مشاهده کرده‌ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار