خبرهای داغ:
۱۴اسفند صورت گرفت

اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی دانشگاه بیرجند

اردوی زیارتی و فرهنگی راهیان نور با اعزام ۱۵۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه در قالب چهار دستگاه اتوبوس از ۱۴ لغایت ۲۰ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۶۹۱۰
|
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی،  دانشجویان دختر دانشگاه بیرجند روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ به سفر معنوی راهیان نور اعزام شدند.

اردوی زیارتی و فرهنگی راهیان نور با اعزام ۱۵۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه در قالب چهار دستگاه اتوبوس از ۱۴ لغایت ۲۰ اسفندماه جاری برگزار می‌گردد. پیش از این نیز در ۱۰ اسفندماه جاری دانشجویان پسر دانشگاه بیرجند به این سفر معنوی اعزام شدند.


در مراسم بدرقه دانشجویان دختر عازم به این سفر معنوی که در محل مسجد امام جعفرصادق (ع) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با برشمردن ارزش‌های این حرکت معنوی، گفت: در دفاع مقدس خون مقدس شهدا و همت مردم و رهبری امام راحل باعث شد یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگیرد.


وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند؛ اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج اشاره کرد و گفت: تلاش در مسیر ظهور و ایجاد زمینه ظهور از وظایف ما است. جمهوری اسلامی حرم است و تاکنون نیز با اشاره حضرت حجه ابن الحسن توانسته است به راه پرافتخار خود ادامه دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (عج) به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای این سفر معنوی اشاره کرد و در ادامه از ریاست محترم دانشگاه و معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.
همچنین دکتر فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره با اقدامات انجام شده برای برگزاری این اردوی زیارتی و فرهنگی، ابراز امیدواری کرد دانشجویان از این سفر معنوی بیشترین بهره و توشه را ببرند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در جنگ تحمیلی بیش از ۵۰ کشور در برابر ایران قرار گرفتند و دنیا بدنبال آن بود که از طریق جنگ سخت صدای انقلاب را خاموش کند. وی با درخواست از دانشجویان که درباره ماهیت دفاع مقدس تدبر نمایند، گفت: دانشجویان حاضر در این اردو رسالت تاریخی و ملی خود را در انتقال آموخته‌های این سفر معنوی به دیگر دانشجویان همت گمارند.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار