مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خبر داد

ارسال ۳۵۰ اثر به کنگره ملی «شعر انتظار»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از ارسال ۳۵۰ اثر به دبیرخانه اولین کنگره ملی «شعرانتظار» خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۶۱۷۶
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، با اشاره به انتشار فراخوان نخستین کنگره ملی شعر «انتظار» در بهمن ماه سال جاری، گفت: این کنگره ملی در ۵ بخش مهدی‌شناسی(معرفت مهدوی)، مهدی محبی(محبت مهدوی)، مهدی‌باوری(بصیرت مهدوی)، مهدی‌یاوری(نصرت مهدوی) و مهدی‌ولایی(ولایت مهدوی) برگزار شده است.
وی با بیان اینکه شعر «انتظار» زرندیه ۱۴ دوره به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار شده است، افزود: هدف از برگزاری کنگره ملی شعر انتظار، گسترش فرهنگ انتظار با استفاده از زبان هنر به ویژه شعر آئینی در انتقال فرهنگ، معنویت، اندیشه‌های متعالی و حیات بخش مهدوی و همچنین خط فکر و جهت دادن به شاعران و شناسایی استعدادهای گمنام از سراسر کشور است.
دلشادی از ارسال ۳۵۰ اثر از ۱۱۰ شاعر و از ۲۱ استان به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر «انتظار» خبر داد و افزود: آثار ارسالی در مرحله اول توسط علی‌اصغر ذاکری، ولی‌الله صفری و حمیده پارسافر و در مرحله دوم توسط سیدمهدی طباطبایی، وحید سمنانی و مبین اردستانی داوری می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه نیز ۱۵ اسفند در محل سالن امام علی(ع) شهر مامونیه با حضور شاعران، ادیبان و فرهیختگان سراسر کشور و دکتر اسماعیل آذر به عنوان میهمان ویژه مراسم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار