خبرهای داغ:
تولیت آستان قدس رضوی؛

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت کشور است

تولیت آستان قدس رضوی در جریان سفر به استان خوزستان در دیدار با خانواده شهید علی هاشمی، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت کشور است.
کد خبر: ۹۴۹۶۱۳۳
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در جریان سفر به استان خوزستان در دیدار با خانواده شهید علی هاشمی، امنیت، ثبات و اقتدار کشور را مدیون ایثارگری‌های شهدا و صبر خانواده معزز آنها دانست و اظهار داشت: فرزند صالح محصول تربیت صحیح والدین است و شهیدان از خانواده‌هایی برخاسته‌‎اند که با الگوهای ارزشی اسلام اقدام به تربیت فرزندان خود کرده‌اند.

 

وی شهادت را بالاترین مرحله از خودگذشتگی و ایثار در راه خداوند خواند و ابراز کرد: شهیدان در راستای ایمان دینی و عمل به وظیفه، با حریت و آزادمنشی جان خود را در راه حفظ اسلام که هدفی متعالی است نثار کردند.

 

مروی با تأکید بر اهمیت حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، این فرهنگ را ضامن حفظ اسلام و تداوم امنیت و استقلال کشور دانست و گفت: آشنایی نسل جوان با ارزش‌ها و فرهنگ شهدا موجب مصون‌سازی آنان در برابر تهاجم فرهنگ دشمن است و برگزاری اردوهای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور با حضور نسل جوان می‌تواند در این مسیر بسیار مؤثر باشد.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند موجب رشد و تعالی اخلاقی و معنوی آنان شود.

گفتنی است، شهید علی هاشمی متولد 1340 در شهر اهواز و از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس است که به دلیل رشادت‌ها و جانفشانی‌ها در جزیره مجنون به سردار هور ملقب شد، وی در 4 تیر 67 در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکر پاک ایشان 22 سال پس از شهادت در سال 89 در شرایطی که تا مدت‌ها تصور می‌شد در اسارت دشمن بعثی بوده، تفحص و شناسایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار