خبرهای داغ:
مسئول اردویی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفتگو با "بسیج"

اعزام هزار دانشجو از دانشگاه های استان به اردوی راهیان نور/ اولین کاروان دانشجویی پنجم اسفند به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شود

نوفرستی گفت: امسال قریب به هزار دانشجو از دانشگاه های خراسان جنوبی در دو نوبت به اردوی راهیان نور اعزام می شوند؛ و اولین گروه برادران هستند که پنجم اسفند ماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۹۳۴۳۷
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸

نوفرستی مسئول اردویی و فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به آغاز اردو‌های راهیان نور گفت: امسال قریب هزار دانشجو از دانشگاه‌های سراسر استان به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعزام دانشجویان استان به اردوی راهیان نور در دو نوبت انجام می‌شود، گفت: گروه اول اعزامی به راهیان نور دانشجویی؛ براداران هستند که از پنجم تا ۱۵ اسفند و در نوبت دوم خواهران از ۱۵ تا ۲۵ اسفند ماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

نوفرستی با بیان اینکه این دانشجویان از تمامی دانشگاه‌ها و شهرستان‌های خراسان جنوبی هستند، اظهار داشت: زائرین از دانشگاه‌های بیرجند، فنی و حرفه ای، آزاد، علوم پزشکی، پیام نور و صنعتی هستند.

مسئول اردویی و فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان افزود: دانشجویان در قالب اردوی هفت روزه بر اساس سیر تشرف که هر دانشگاه برای دانشجویان خود برنامه ریزی و تعریف کردند، از یادمان‌ها و مناطق مختلف عملیاتی جنوب بازدید خواهند داشت.

نوفرستی ادامه داد: یادمان شهید باقری، دوکوهه، اروند رود، شلمچه، چزابه، دهلاویه، فکه، شط علی، طلائیه، هویزه، دزفول و فتح المبین از جمله یادمان‌هایی است که دانشجویان در این هفت روز از آن‌ها بازدید خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تعداد افراد هر کاروان و اتوبوس بسته به ظرفیت اتوبوس‌ها متفاوت است، گفت: در هر کاروان یک نفر از دانشگاه مربوطه و یک نفر از بسیج دانشجویی همان دانشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به اختصاص برنامه‌های متنوع فرهنگی و تفریحی برای دانشجویان در این مدت، گفت: برنامه اردوی راهیان نور دانشجویی بدین نحو است که دانشجویان در مسیر رفت از مناطق صنعتی اصفهان و در خوزستان از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی جنوب بازدید می‌کنند و در مسیر برگشت از کرمان به زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی خواهند رفت.

مسئول اردویی و فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان مطرح کرد: ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هر ساله اردوی فرهنگی و تفریحی راهیان نور را برگزار می‌کند و سعی بر این است که هر سال نسبت به سال قبل آمار اعزامی دانشجویان به مناطق عملیاتی بیشتر باشد.

نوفرستی گفت: وزارت علوم، دانشگاه‌های استان، سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی و شرکت اتوبوسرانی "جوان سیر" بیشترین همکاری و همراهی را با ناحیه بسیج دانشجویی استان در برگزاری اردو‌های راهیان نور داشتند و دارند.

وی بیان کرد: پرداختن به مبحث جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هست، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و تبدیل فناوری راهیان نور و انتقال آن به نسل دانشجو و جوان از مهمترین اهداف و رویکرد‌های بسیج دانشجویی در برگزاری اردو‌های راهیان نور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار