کارشناس مسایل مذهبی؛

جهاد اکبر مشترک بین زن و مرد است

حجت‌الاسلام رشیدی گفت: جهاد اصغر که مردان در میدان نبرد گام می‌نهند و بعد جهاد اکبر که مشترک بین زن و مرد است و مبارزه با نفس و استقامت در برابر شیطان و هواهای نفسانی است.
کد خبر: ۹۴۹۰۵۵۴
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان در جمع معتکفین شهرستان لردگان با تسلیت رحلت جانسوز حضرت زینب سلام الله علیها  و گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: حضرت زینب سلام الله علیها به‌عنوان معلم تاریخ بشریت با تحمل درد و رنج و استقامت در برابر دشمنان درس عشق و فداکاری داد و الگوی ایستادگی در راه دین خداست.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: شیعیان باید از مکتب حضرت زینب درس بگیرند تا بتوانند حافظان واقعی دین خدا در برابر توطعه های دشمنان باشند.

حجت‌الاسلام مرتضی رشیدی با اشاره به اینکه ما دو جهاد را برای مبارزه داریم، بیان کرد: جهاد اصغر که مردان در میدان نبرد گام می‌نهند و بعد جهاد اکبر که مشترک بین زن و مرد است و مبارزه با نفس و استقامت در برابر شیطان و هواهای نفسانی است.

وی ادامه داد : حضرت زینب سلام الله علیها به دلیل آنکه در جهاد اکبر پیروز شد توانست در جهاد اصغر همچون مردانی لیر و شجاع وارد میدان نبرد شود و قیام عاشورا را که امام حسین علیه السلام شروع کننده آن بود با سخنرانی محکم و افشاگرانه خود علیه نیات پلید شامیان تکمیل و به پایان رساند.

کارشناس مسائل دینی افزود: ام‌المصائب سلام الله علیها با تحمل رنج و غم فراوان و با ایستادگی و استقامت در برابر دشمنان درس بزرگی به همگان دادند که همین امر سبب شد تا همیشه ی زمان و بعد از گذشت سال‌ها قیام عاشورا در دل همگان زنده بماند.

حجت‌الاسلام رشیدی با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام الله علیها بزرگترین معلم تاریخ بشریت هستند، عنوان کرد: البته نباید این امر مهم را هیچگاه فراموش کرد که نخستین معلم انسان‌ها در جهان خداوند متعال است و انبیا و علما به‌ عنوان وارثان انبیا معلمان بعدی هستند.

ذکر مصائب حضرت زینب  سلام الله علیها و عاشورا حسینی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار