خبرهای داغ:
تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج:

آغاز نظم نوین جهانی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

یکی از تحلیلگران مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی موجب فروپاشی قدرت استکبار در خاورمیانه شد، عنوان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب آغاز یک نظم نوین جهانی در یک دنیای دو قطبی بوده است.
کد خبر: ۹۴۹۰۰۱۲
|
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، هادی عرب تحلیلگر مسائل سیاسی با حضور در پایگاه شهید کلهری قم در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

وی اظهار مرد: نکته مهم درباره انقلاب اسلامی این است که باید گذری به زمان پیدایش انقلاب اسلامی و مقدمه ما قبل آن داشته باشیم تا حقایق برایمان آشکار شود.

عرب عنوان کرد: سال ۱۹۴۵ میلادی مقارن با جنگ جهانی دوم که با پیروزی متحدین علیه متفقین همراه بود، یک جهان دو قطبی شکل گرفت که شوروی و دیگر کشورهای متحدین کشور ها را به دو قطب شرقی و غربی بین خودشان با تفکرات مادی گرایی تقسیم کردند. متحدین با تفکرات و اعتقادات مادی گرایی که داشتند با استعمارگرایی دیگر کشور ها را به استعمار در آوردند و اداره می کردند.

وی ادامه داد: در این برهه زمانی که جهان حاکم بر یک جهان دو قطبی با تفکرات مادی گرا بود انقلاب نوظهور اسلامی با شعار حاکمیت خدا، دین، اخلاق و معنویت به رهبری امام خمینی (ره) به وقوع پیوست. اروپایی ها و آمریکایی ها این انقلاب را یک زلزله سیاسی یاد کردند، زیرا آن نظمی را که بر جهان حاکم کرده بودند؛ این انقلاب را موجب برهم زدن آن نظم حاکم میدانستند و با راهکار های جنگ تحمیلی، فتنه ها، جنگ نرم و جنگ سخت سعی در نابودی و زوال انقلاب را داشتند.

عرب تصریح کرد: برای تبیین دستاوردهای انقلاب بایستی با یک دید کلی نگر با افق دید وسیعی به آن نگریست و باید دید کلانی به این موضوع داشت.

وی ادامه داد: دستاوردهای انقلاب به دستاوردهای ملی، منطقه ای و بین المللی دسته بندی می‌شود که از دستاوردهای ملی می‌توان بر سطوح پیشرفت علم و فناوری، سطح زندگی مردم، بهداشت، رفاه و بسیاری مطالب دیگر اشاره کرد که به این دستاورد بسیار اشاره شده است، ولی دستاوردهای منطقه ای و بین المللی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دستاوردهای منطقه ای و بین المللی ایران عنوان کرد: در بین آن جهان دو قطبی، انقلاب با برهم زدن این قطب ها و ایجاد اندیشه نوین و الهی در یک جهان بی دین اشاره کرد که انقلاب آغاز گر یک نظم نوین جهانی است که از بزرگترین دستاوردهای انقلاب شمرده می‌شود.

وی گفت: از دیگر دستاوردهای انقلاب میتوان اشاراتی بر ایجاد جبهه مقاومت در بین کشورهای اسلامی منطقه و خاور میانه در مقابل جبهه نظام بین المللی داشت. خاور میانه بنا بر تصمیم اروپاییان یک محور پیشرفتی برای اروپاییان واقع شده بود که با ظهور انقلاب اسلامی توام با موقعیت ویژه جغرافیایی ایران موجب فروپاشی این محور پیشرفت برای آنان شد.

عرب در ادامه افزود: از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی می‌توان بر معارفه و تبیلغ کانون تشیع به جهانیان اشاره کرد که امروزه با فعال شدن جبهه های مقاومت اسلامی در کشور های منطقه مانند جبهه مقاومت حزب الله لبنان و دیگر حزب ها اشاره کرد. انقلاب اسلامی همچنین از لحاظ قدرت نظامی می‌توان از مدعیان بزرگ جهانی نام برد که در بسیاری از مانورهای ابر قدرتان جهان و ائتلاف جهانی شاهد آن هستیم.

انتهای پيام/ قنبری

ارسال نظرات
آخرین اخبار