همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در شهرکرد؛

همایش ملی بزرگداشت حضرت آیت الله نجفی

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی نخستین همایش ملی بزرگداشت حضرت آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۹۹۹۴
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان چهارمحال و بختیاری؛ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این همایش با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: تکریم و بزرگداشت دانشمندان برجسته در حوزه های مختلف امری ضروری است تا ضمن شناسایی این دانشمندان، ظرفیت علمی،فقهی، معنوی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی ایشان به تمامی آحاد مردم معرفی گردد.

حجت الاسلام سید یدالله شیرمرد افزود:  آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (ره) دومین فرزند حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بن سید ابراهیم معروف به ملا ابراهیم دهکردی و از علما و مجتهدین استان چهارمحال و بختیاری است که پدرش در بین مردم شهرکرد به فردی با تقوا و با خدا مشهور بود و اجدادش به امام سجاد علیه السلام منتسب هستند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین آثار آیت الله دهکردی (ره) می‌توان به منبرالوسیله، شرح بر شرایع در طهارت و بیع، حاشیه بر مکاسب، حاشیه بر جامع عباسی، حاشیه بر نخبه حاجی کلباسی، رساله در طهارت، رساله در قبض، رساله عملیه هدایه الانام، ینابیع الحکمه، حاشیه بر تفسیر صافی، شرح بر اصول کافی، نام برد.

حجت الاسلام شیرمرد در ادامه افزود: این عالم ربانی از مراجع تقلید چهارمحال و بختیاری در اواخر دوران قاجاریه بود که خدمات ۷۰ ساله اش در علوم دینی و نگارش کتاب های فقهی، اصول و تفسیر به ویژه حدیث و مبارزات استبدادی برای منع استفاده از کالاهای غیر ایرانی، از او چهره ای ماندگار ساخت.

وی ادامه داد: آیت الله دهکردی برای نسل جوان ناشناخته مانده است و این همایش در صدد معرفی مقام علمی،فقهی، معنوی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی آیت الله دهکردی به نسل جوان است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار