یادداشت/

ایام دهه فجر یادآور راهبری های انقلابی و حیات بخش امام خمینی(ره)

امام خمینی(ره) در هر مرحله از جریان انقلاب اسلامی با برنامه ریزی خاص خود و اراده پولادین توانستند، پایه های رژیم وابسته پهلوی را، سست و در نهایت سرنگون و نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه ریزی کنند و قطعا بدون وجود رهبری مقتدر در صحنه انقلاب، پیروزی ملت امکان پذیر نبود.
کد خبر: ۹۴۸۸۴۳۷
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دشمن متخاصم، در آستانه جشن بزرگ انقلاب در ۲۲ بهمن، به کنجی خزیده است. روایت ۴۴سالگی انقلاب، به بهانه آغاز دهه مبارک فجر روایت بیش از چهار دهه تاریخ سراسر افتخارِ انقلاب اسلامی است. انقلابی که در ۴۴ سال گذشته توانست با وجود همه چالش ها و مشکلات ایجاد شده در نظام اسلامی، در قله عزت پایدار بماند و مایه افتخار مسلمانان و آزادگان جهان شود.

حضرت امام خمینی( ره) با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مردم سالاری دینی در ایران، راه جدیدی برای ملت های آزاده و مستقل گشودند و با راهبردی های خاص خود و به صحنه آوردن مردم، نخبگان و توده های عظیم میلیونی، مهمترین واقعه قرن بیستم را در ایران رقم زدند.

آن حضرت با دلیری و شجاعتی مثال زدنی و تکیه بر قدرت لایزال الهی و استمداد از ائمه معصومین علیهم السلام و تأسی از فرهنگ عاشورا، ارکان سلطنت طاغوت را در هم پیچیدند و نظام جمهوری اسلامی ایران را با پشتیبانی کم نظیر مردم حاکم کردند.

مردم انقلابی ایرانِ عزیز هم، در آن ماه های منتهی به پیروزی انقلاب، منسجم تر از گذشته به مقتدا و امام خویش و روش های ایشان در رهبری، لبیک گفته و با جان فشانی بی دریغ خود، برای پیروزی این نهضت عظیم از هیچ کاری فرو گذار نکردند.

روش سیاسی حضرت امام خمینی( ره) برخاسته از ایمان و معرفت عمیق دینی و الهی وی بود و توجه بیشتر به شیوه های تربیتی و اخلاقی، تا روش های متداول اداری و حکومتی؛ از مهمترین نکاتی است که در شیوه رهبری آن پیر مراد ملاحظه می شود، ایشان در هر مرحله از جریان انقلاب اسلامی با برنامه ریزی خاص خود و اراده پولادین توانستند، پایه های رژیم وابسته پهلوی را، سست و در نهایت سرنگون و نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه ریزی کنند و قطعا بدون وجود رهبری مقتدر در صحنه انقلاب، پیروزی ملت امکان پذیر نبود.

به قول "یورو اشتاین باخ" مدیر مؤسسه شرق شناسی آلمان؛ "امام خمینی سیاسی ترین رهبر معنوی جهان با شخصیتی جذاب و کاریزماتیک، تمام آرمان های جمهوری اسلامی که بر مبنای آن ساخته شده است، از افکار ایشان ریشه می گیرد."

جانشین به حق آن عارف فرزانه هم معتقدند: انقلاب اسلامی حقیقتی برآمده از سنت الهی است که با رهبری دینی و حرکت مردمی درصدد تحقق اهداف و آرمان هایی چون استقلال ملی، عدالت، آزادی، حیات طیبه و در یک کلمه "حاکمیت اسلام" بوده و هست.

با نگاهی به اقتدار امروز ایران می توان گفت؛ دشمنی که در سال ۵۷ مدعی بود که کار جمهوری اسلامی ایران نهایتا در شش ماه نخست تمام است و در ماه های اخیر نیز مدعی بود که جمهوری اسلامی بهمن ۱۴۰۱ را نمی بیند، این ایام ، مستاصل از تاب آوری اقتصاد ایران در مقابل تحریم های بی سابقه و در آستانه جشن بزرگ راهپیمایی ۲۲ بهمن متحیر و سرگشته به کنجی خزیده است.

باید اذعان کرد که غرب در کارزار ۴۴ ساله خود با جمهوری اسلامی ایران، دو اتفاق مهم را در داخل و خارج این کشور، با نگرانی رصد می کند، یکی امید و اعتماد مردم به دولت پر تلاش و انقلابی و منتخب خود و دیگری ظاهر شدن ایران به عنوان قدرتی نوظهور و معامله ساز، در نقشه سیاسی جهانی؛ اما شاه بیت پایانی این که "انقلاب اسلامی بی نام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست."

به قلم علی حبیبی، کارشناس رسانه

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار